Klopt het dat het in het zuiden van Egypte warmer is dan noordelijker? En zo ja, hoeveel graden scheelt het?

Ik wil op vakantie naar Egypte. We twijfelen tussen el gouna en marsa alam. Deze laatste ligt veel zuidelijker en mogelijk dus warmer? Ook qua snorkelen mooier hoorde ik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
9 jaar geleden
Is niet gek, want zelfs in Nederland zit verschil tussen het noorden en het zuiden. In de lente merk je dat vooral, door de natuur die twee à drie weken later gaat bloeien in Groningen vergeleken met Limburg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou een andere bestemming kiezen, tenzij je met buikloop de hele vakantie wil zoeken naar een toilet....
Kijk even hier en dan doorbladeren tot ongeveer de helft daar vind je de tempraturen in noordelijke en zuidelijke steden voor het hele jaar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Egypt

Het beste antwoord

Hoi,

In heel Egypte is het een aangename temperatuur maar vooral in de wintermaanden zou Marsa Alam een iets betere keuze kunnen zijn. Hou er wel rekening mee dat in Marsa Alam buiten het resort weinig te doen is. Het snorkelen is daar inderdaad fantastisch, zorg wel dat je hotel aan een baai ligt, zodat je ook met wat meer wind nog kan snorkelen. Bij El Gouna zijn maar weinig hotels met een huisrif en moet je vaak een stuk verder de zee in om te snorkelen. Hurghada heeft een aantal hotels met een eigen huisrif.
En de opmerking in een reactie over buikloop, moet je met een korreltje zout nemen. Dit heeft te maken met andere bereidingswijze van eten en dat de toeristen te koude drankjes drinken. Veel brood eten bij elke maaltijd en genoeg drinken zorgt dat je maag en darmproblemen voorkomt.
Verder is Egypte een heerlijk vakantieland maar vergelijk het niet met europese bestemmingen!

Veel plezier met je keuze!
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Het was fantastisch!