hoe hoog liggen de prijzen in Kaapverdie?

Ik vlieg over een kleine maand naar Sal op Kaapverdie. Ik ben benieuwd wat de prijzen daar zijn om rekening te houden met het budget dat ik meeneem.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Kaapverdie is juist wel heel veel goedkoper dan Nederland. Veel producten moeten weliswaar van het vaste land afkomen, maar het land ligt nog wel altijd in Afrika. Lonen en zulke kosten liggen een stuk lager, wat ook doorvloeit in de consumentenprijzen. Vorig jaar ben ik ook in Kaapverdie geweest, je hebt meer waar voor je geld dan in NL.

Het prijsverschil met NL ligt op 21%. Hotels en dergelijke zijn goedkoper. Geen zorgen dus om hogere kosten. Veel plezier op je vakantie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kaapverdië is niet goedkoop. Vooral accommodatie kan behoorlijk prijzig zijn. Bovendien is Kaapverdië een eilandenarchipel met een relatief droog klimaat. Nogal wat producten moeten dus vanaf het vasteland worden aangeleverd. Dat komt de prijs doorgaans niet ten goede.

Accommodatie: hotel 3.000 escudo
Vervoer: taxi in Praia 200 escudo
Alcohol: biertje 120 escudo
Drank: liter mineraalwater 90 escudo
Eten: tonijn met rijst en salade 700 escudo
Museum: nachtboot van Sal naar Mindelo 4.500 escudo
Mobiele telefonie: sim kaart 400 escudo
Mobiel bellen: 700 escudo p/m
Internet : uur internet 300 escudo
Souvenir: T-shirt 1.000 escudo

€1 = 110 escodu