Zuid Thailand of Bali?

Ik (vrouw, 30) ga eind juni voor het eerst alleen op reis voor 18 dagen. Twijfel tussen zuid Thailand en Bali. Ben geen diehard backpacker type, beetje comfort vind ik wel fijn;) Wie heeft pro's en tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je een strand vakantie of een wat actievere vakantie? En welk stuk van zuid thailand zat je te denken? De eilanden of meer de steden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Combi van strand en actief. Voor Thailand start in Bangkok en dan met nachttrein en bus naar zuiden. En dan zat ik te denken aan de mooiste eilanden, maar t zijn er zoveel, haha..

Antwoorden (7)

Je zou ook kunnen overwegen een rondreis te maken, dit is vaak goed georganiseerd en je bent niet alleen. Bovendien zie je dan veel mooie bezienswaardigheden van het land. Dit is mijzelf ook prima bevallen. Ben zelf nog niet naar Thailand of Bali geweest, maar staat wel op mijn verlanglijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tnx voor de tip:) heb idd naar groepsreizen(o.a kras) gekeken. Prijzen liggen hoger dan als ik zelf ticket, guesthouse en excursies boek. Daarbij zit je dan ook aan programma vast.. Over kras-Thailand niet hele goede dingen gelezen. Voordeel is natuurlijk wel dat je niet 'alleen' reist en alles voor je wordt geregeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een rondreis via kras gedaan naar marokko was erg leuk. Je bent niet verplicht met elke excursie mee te gaan. Je kunt ook tijdens de rondreis je eigen ding doen, dat bespaart ook weer geld. Je hoeft ook niet verplicht in het restaurant te zitten waar de reisleidster jullie als groep binnen brengt (daar strijkt zij ook provisie op) ik ging ook mijn eigen gang en zocht zelf een restaurantje, meerdere mensen deden dit. Vaak zit hotel, ontbijt en diner wel bij prijs inbegrepen. Je kunt altijd ook nog via andere sites kijken voor rondreizen.
Ik ben afgelopen jaar naar Indonesie geweest. Bali en Java. Vond Java vele malen mooier dan Bali. Bali is erg toeristisch en hier zie je niet het echte Indonesie. Er zijn genoeg mooiere eilanden.

Thailand ken ik nog niet, maar klinkt mij wel interessant in de oren. Zou zo met je mee willen. Als er gekozen moet worden tussen Zuid-Thailand en Bali, zou ik voor Zuid-T gaan. Hoewel ik daar dus nog nooit geweest ben.

Ik was in Indonesie met twee familieleden. Ook niet georganiseerd. Backpacken kan daar prima.

Kwam tijdens de reis een jongedame uit Utrecht tegen, 30 jaar, en zei reisde al 8 maanden in haar uppie door heel Azie. Volgens haar is dat prima te doen. Azië is denk ik ook nog het enige werelddeel waar dat kan, als vrouw alleen.

Grote tip bij dit soort reizen is altijd; neem de Loney Planet mee. Hier staat alles in, wat je ter plaatse moet weten.

Als ik je nog ergens mee kan helpen, qua reistips of iets dergelijks, dan laat je het maar weten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben in februari in Zuid Amerika wezen backpacken in mijn uppie was ook goed te doen, kwam veel backpackers tegen ook veel vrouwen alleen. Dus daar kan het ook, heb alleen maar leuke ervaringen opgedaan.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
leuk om te horen. ben zelf ook nog op zoek naar een interessante reisbestemming en heb dit jaar even geen reismaatjes, die mee kunnen. Misschien ga ik deze zomer ook wel in mijn uppie backpacken.
ik zou thailand doen daar ben ik geweest en was adembenemend echt de moeite waard :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zowel op Bali als in Zuid Thailand geweest. Beide hebben een goede toeristische infrastructuur en zijn vrouwvriendelijk. Bali is cultureel wel wat interessanter. Beide kwalificeer ik als ver reizen voor beginners. Het belangrijkste onderscheid is gelegen in wanner het daar de droge periode is. Dat verschilt en dan lijkt me voor jou de bepalende factor. Laat je niet vals voorlichten door mensen zie zeggen dat het met de moesson meevalt, dat doet het niet! Op grond van onderstaande links moet je dan voor Bali kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben ook al zowel in Bali als in Thailand geweest. Vind het ook beide goede keuzes om als vrouw alleen te reizen. Ook prijs/kwaliteit ligt goed in deze landen. Thailand biedt iets meer mogelijkheden als je de combinatie wilt maken van stad (Bangkok) en eilanden, tempels...
Bali bv combineren met Lombok en dan de Gili-eilanden bezoeken (Lombok is te bereiken vanuit Padangbai) en Thailand bv Bangkok in combinatie met Kanchanaburi (natuur en history), en van daaruit met de bus een georganiseerd reisje naar de eilanden maken zodat je niet volledig alleen reist (er zijn genoeg reisbureautjes in BK zodat je dit ter plaatse kan regelen).
Backpackersmogelijkheden zijn in beide landen goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Thailand is de emancipatie al veel vroeger begonnen dan op Bali.
Het is een vrouwvriendelijk land.
De prostitutie wordt al enige jaren fors aangepakt en aan banden gelegd.
Veel hoge posities worden bekleedt door Thaise vrouwen.
De oosterse onderdanigheid van vrouwen is de Thai vreemd.
Wat prijs betreft ben je ook hier goedkoper uit dan op Bali.
het comfortniveau is er erg hoog, vooral de betaalde/betaalbare medische zorg zal je verbazen.
Er zijn zowel curatieve als cosmetische behandelingen die in Nederland niet/nauwelijks voorhanden zijn.
Wel is 18 dagen voor een land zo groot als Frankrijk niet veel.
Opvallend dat je Zuid Thailand als vraag stelt, ik ben het hele land door geweest en ik vond het noorden veel mooier, betaalbaarder en vriendelijker.
Darover had ik trouwens überhaupt niet te klagen, Thai zijn erg vriendelijk zolang je ze met respect bejegent.
Met alle andere antwoorden krijg je volgens mij wel een goed beeld.
Goede reis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben in thailand en Bali geweest. bedoel je met zuid thailand phuket of wil je nog zuidelijker gaan? Hoe zuidelijker je gaat hoe meer kans je hebt op hebt op regen. Ik ben zelf ook wel eens in het regenseizoen in thailand geweest, maar minder zuidelijk (koh samui, ko tao, ko phangan) dat is misschien ook gelijk een tip voor jou, het zijn leuke, mooie eilanden ieder met zijn eigen charmes.
maar je kan wel wat regen verwachten en misschien iets minder zon. wij hebben twee dagen gehad dat het langdurig regende in een maand tijd. De rest alleen aan het eind van de dag een uurtje.
In de omgeving van phuket en zuidelijker kan het in juni flink waaien en daardoor varen bootjes naar eilandjes misschien tijdelijk even niet. Dit laatste raad ik niet aan.

Wil je zon zeker kies dan voor bali, hier was ik vorig jaar juli en alleen aan het eind van de dag een buitje. Bali is wel erg toeristisch en de stranden vind ik daar in vergelijking met Thailand minder. De golven zijn daar hoog en dus veel surfers. Ik zou je aanraden door te gaan naar de gillis. daar is makkelijk te komen vanaf bali. Hier kan ik je nog wel wat nuttige tips over geven als je wilt)
Daar is het strand wel mooi en de zee echt blauw. wij vonden de gillis wel prijzig en het was best even zoeken naar een goede betaalbare slaapplaats. boot tripjes waren ook duur en moeilijk (of duur ) individueel te regelen. In thailand is dat allemaal veel makkelijker. In thailand zijn de mogelijkheden oneindig. Binnen een dag kun je in bangkok (super stad!) zijn met een (slaap)trein boot bus ticket.

Is het je eerste keer in Azie? Kies dan voor Thailand!

Vraag je mij een keuze te maken, dan kies ik zeker voor de hoger gelegen eilanden in Thailand (in het regenseizoen).Thailand heeft mijn hart gestolen. Ik ben er nu 3 keer geweest en blijf het super vinden. bij bali heb ik niet de behoeft nog eens terug te gaan. De mensen vind ik ook hartelijker in thailand. Wij vonden bali/ gillis ook een stuk duurder dan thailand terwijl je er minder voor krijgt. hoewel het naar nederlandse maatstaven nog steeds niet duur is.

Laat je nog eens weten wat je gekozen hebt en hoe het was?