Zijn er in het Nederlands vertaalde wetboeken van landen in Azië te vinden?

Als je wilt gaan emigreren of simpelweg op vakantie gaat, is het ooit handig om goed op de hoogte te zijn van bepaalde wetten. Zijn er Nederlandse versies van wetboeken van Aziatische landen? Zo ja, waar kan ik die dan vinden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

De wetboeken van Indonesië zijn in het Nederlands geschreven. Dat komt doordat men, toen Indonesië onafhankelijk werd, besloot dat de bestaande wetboeken van de kolonisator (Nederland) eigenlijk heel geschikt waren.

Als je in Indonesië rechten gaat studeren, zul je daarom ook Nederlands moeten leren.
Cryofiel
12 jaar geleden
Deze vraag heb ik gelijk een duimpje omhoog gegeven ! In het verleden hebben wij door diverse oorzaken ook met buitenlandse wetgevingen te maken gehad. In het Nederlands zijn Aziatische wetboeken nooit vertaald. Sommige gedeelten van deze wetboeken zijn wel in het Engels vertaald. Destijds hebben wij de wetboeken in de landstaal doorgenomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even de website van wetboek online meegeven (wanneer je dieper wilt graven).
www.wetboek-online.nl/site/sitemap.html