Hoe heet deze ketting uit Birma ?

Ketting uit Myanmar Birma

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Amadea
9 jaar geleden
Van hout, bamboe, of ander materiaal?

Antwoorden (1)

Geen ketting, maar een koord waar één kraal van agaat aan gehangen is. Van agaat wordt gemeend dat het:
- de spieren sterkt en kalmerend werkt, vooral bij pijn en krampen
- helpt om een zwangerschap goed te laten verlopen
- het zelfbewustzijn en levenskracht vergroot.

Het is zo te zien een dzi kraal met "ogen" en strepen. Real Dzi is de naam hiervoor, of ook wel ‘fountains of water’. De ogen (wel of niet in combinatie met strepen) trekken het goede aan en houden het negatieve van je weg.

Een dzi is een van de meest mysterieuze kralen van de wereld. Tibetanen geloven dat deze kralen van de goden komen. Het is een specifieke kraal van agaat of carneool van zwart/wit of bruin/wit in bepaalde vormen met zeer herkenbare patronen. Deze kraal bestaat al 9000 jaar en wordt aangetroffen in Tibet, India, Bhutan, Ladakh, Sikkim & Nepal. Kralenverzamelaars noemen de dzi een Tibetaanse kraal aangezien deze oorspronkelijk met zijn herkenbare symbolen hier vandaan komt.

Voor degenen die er in geloven bezitten deze kralen de kracht om overvloed en geluk te geven aan de drager en bescherming.
 In Tibet zijn ze dan ook zeer geliefd en waardevol als talisman. Ze werden (en worden nu nog steeds) gebruikt als betaalmiddel.

Een dzi kan door iedereen gedragen worden, onafhankelijk van ras of geloof. Een dzi is namelijk niet religieus. De dzi zijn bedoeld om de drager een goede aura te geven.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wauw en bedankt dat je het herkend zeg, en interessant verhaal wat er achter zit, je moet er in geloven dat geldt voor meer dingen