ik ga over een paar dagen op vakantie vakantie. ik wil een laptop meenemen in een handtas maar ook een kleinekoffer. kan dat? ik reis met klm

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan gewoon. Je mag 1 koffer (die voldoet aan maten en gewichtseisen) en een accessoire (zoals een laptoptas) meenemen.

Van de site van KLM:

Handbagage:

- 1 tas en
- 1 accessoire, bijv. een handtas of een laptop
Gecombineerd max. 12 kg (26 lbs)
- Ieder stuk handbagage mag max. 55 x 25 x 35 cm (21,5 x 10 x 13,5 inch) (l x b x h) groot zijn.

Toegevoegd na 14 uur:
Je reist met KLM, daar is mijn antwoord op gericht.
Stel dat je met een andere maatschappij reist, dan moet je even op de site van die maatschappij kijken voor de regels. Die verschillen wel eens, bij EasyJet mag je bijvoorbeeld echt maar 1 stuk bagage hebben.
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Plus. Let wel op: dit soort regels verschillen sterk per luchtvaartmaatschappij. Easyjet heeft een strikt één-stuk-handbagage-beleid
Ritsuka
8 jaar geleden
klopt, maar vraagsteller noemde KLM, daarom is mijn antwoord daarop gericht. Maar ik zal het nog even toevoegen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De laptop in de handbagage moet eruit worden gehaald en in een apart bakje door de scanner.
Soms vraagt de douane de laptop te openen, en dat is vervelend als je je jeans ook nog vast moet houden omdat de riem er niet meer in zit en je de schoenen ook nog in de gaten moet houden.
De douane/marechaussee kan en mag een laptop zelfs op illegale inhoud controleren. Ze kunnen en mogen ook alle devices controleren, maar dat gebeurt alleen als je uit de rij bent gehaald.
In de USA gaat er nog een soort stofdoekje over de bagage, waarna ze die in een 'sniffer' apparaat stoppen.