Mag Melatonine op doktersrecept (sterkere) meegenomen worden naar Thailand?

Ivm jetlag wil ik Melatonine meenemen. Mag dit in Thailand? Heb het dan niet over de pilletjes die je bij Kruidvat kunt kopen. Maar de sterkere variant op doktersrecept

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
4.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou oppassen als ik jou was. Thailand kan je om de domste redenen oppakken of erin luizen. Want je hoort veel via het nieuws. Natuurlijk kun je dit proberen, probeer dan eerst even contact op te nemen met de Thaise ambassade of het land zelf via een site als ze die hebben.
http://www.nederlandse-ambassade.com/Consulaat/24899/Thailand-in-Amsterdam
Als je het niet vertrouwt neem het dan niet mee of alleen enkele pillen vanwege het reis met natuurlijk de doktersrecept, het liefst ook in het engels.
SimonV
8 jaar geleden
Zie ook:
http://www.huahinforum.com/viewtopic.php?t=19632
Amadea
8 jaar geleden
Ik had zelf na drie reizen naar het Verre Oosten op de heenweg nergens last van, maar terug in Nederland des te meer. Dus ik zou de melatonine bewaren voor de eerste dagen thuis, met name als je kort daarna weer aan het werk zult gaan.

Antwoorden (2)

Melatonine lijkt mij niet verboden in Thailand,soms wordt aan geraden om bv dit te nemen bij jetlag.
http://www.thailandblog.nl/vliegtickets/voorkom-jetlag-vliegreis-thailand/
fremar
8 jaar geleden
* Wat heb ik nodig als ik mijn medicijnen meeneem op reis?

Voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen, moet u een Schengenverklaring of een medische verklaring aanvragen. Dit hangt af van het land waar u naar toe gaat. Opiaten zijn bijvoorbeeld slaapmiddelen, sterke pijnstillers, ADHD-medicijnen of medicinale cannabis.

* Informatie over medicijnen Opiumwet

Vraag uw apotheker welke medicijnen onder de Opiumwet vallen. Of kijk in lijst 1 en 2 van de Opiumwet met de werkzame stoffen van medicijnen.
Op lijst I staan bijvoorbeeld zware pijnstillers en Ritalin. Op lijst II staan bijvoorbeeld slaap- en kalmeringsmiddelen.

* Welke verklaring is nodig voor deze reis?

Voor landen buiten het Schengengebied heeft u een medische verklaring nodig. De verklaring is voor 1 jaar geldig. De medische verklaring is ook geldig in Schengenlanden waar u doorheen reist om bij uw eindbestemming te komen. Een voorbeeld van een medische verklaring vindt u op de website van het CAK: http://www.hetcak.nl .

Daar vindt u ook een overzicht met landen. Hierin kunt u voor uw land van bestemming opzoeken wat u moet doen voor de aanvraag van een Schengenverklaring of medische verklaring. Voor sommige landen moet u bijvoorbeeld een medische verklaring nog laten legaliseren. En soms moet u contact opnemen met de ambassade van een land voor aanvullende regels.

* Medicijnen meenemen in originele verpakking

Neem medicijnen mee in de originele verpakking van de apotheek met etiket. Dan is duidelijk dat het om een geneesmiddel gaat en niet om drugs.

* Medicijnpaspoort geen geldig reisdocument

Het medicijnpaspoort is geen reisdocument, maar somt wel op welke medicijnen u gebruikt. Of waar u overgevoelig voor bent. Dit is handig als u in het buitenland een apotheek of arts bezoekt. Uw huisarts, apotheek of specialist geeft het document af.
Het medicijnenpaspoort wordt ook wel geneesmiddelenpaspoort of Europees Medisch Paspoort genoemd.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Medicijnpaspoort aanvragen altijd handig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Melatonine is lichaamseigen stof dus zal zeer zeker niet onder de opium wet vallen. Ook gezien het feit dat dit in lagere concentraties gewoon in Kruidvat te koop is. Vroeger was Melatonine overigens in hoeveelheden van 3mg gewoon zonder recept te verkrijgen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@L1986 Het gaat om de hogere concentratie op doktersrecept, dat is niet te vergelijken met pilletjes van het Kruidvat. Regels veranderen, niet alles is meer als vroeger.
Bordensteker
8 jaar geleden
Wel, als je er hier mee wegkomt, kun je wellicht je licht opsteken bij de Thaise tak van GV? Ik heb deze regels ook niet verzonnen.
Spreek je nu jezelf niet een beetje tegen?
Bordensteker
8 jaar geleden
Laat ik het anders stellen: wij kunnen er hier geen positiever advies over geven zonder verzinsels te schrijven, maar in mijn antwoord staat ook: "En soms moet u contact opnemen met de ambassade van een land voor aanvullende regels."
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik bedoel alleen te zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat Melatonine onder opium wet valt aangezien het lichaamseigen stof is. Maar ik zal contact opnemen met ambassade om het zeker te weten