Is kreta een goede vakantieplek??

Ik ben van plan om op vakantie te gaan naar kreta maar weet niet of het goed is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (13)

Ligt eraan wat je wilt. Het is daar in de zomer erg heet. Soms wel meer dan 40 graden.
He kunt veel uitgaan en er is weinig rust. Veel mensen worden dronken. Dat geldt voor de Chersonisoskant vh eiland.
Aan de andere kant vh eiland is het rustiger en ook aan de westkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK vind van wel! Op Kreta kun je lekker naar het strand en leuke uitgaansgelegenheden. Als je van stappen en uitgaan houd is Chersonissos heel geschikt. Ook als je van kunst en cultuur houd is Kreta heel interesant. In de zomermaanden is het wel erg warm ( 40 of meer graden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er een geweldige tijd gehad.

Is erg druk bezocht dus over algemeen ja ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet en duur. En ik denk met die economische toestanden daar dat de prijzen ook omhoog gaan. Dan zou ik voor Turkije kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind Kreta ook helemaal geweldig je kan er lekker uitgaan als je wilt, of je kunt ook helemaal de rust opzoeken, en als je niet naar té touristische dingen gaat is het eten ook nog wel betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is er super!!! Leuk eiland,van alles te doen. Wij zijn in Sissi geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat is geen goede vakantieplek.

Het is er te heet en te druk.
Er gaan te veel mensen naar toe.
De stranden zijn te vol.
De kroegen zijn te luidruchtig.
De attracties worden te veel bezocht.
De klooftochten zijn te georganiseerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja het is een prima plek ik kom er nu al voor het 7 jaar echt super
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoek informatie op google over kreta. maar het klinkt wel chill. x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je in je vakantie? Wil je veel uitgaan en bakken op het strand? Wil je stadjes en dorpen bekijken? Wil je op een scooter rondrijden en dingen zien? Wil je lekker eten en drinken? Wil je excursies? Zwemmen en flaneren op de boulevard? Leuke shops? Haventjes en terrasjes?
Dt biedt Kreta. Prachtig eiland. Drukte of stilte, net wat je wilt.

Ga. Je zult genieten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn ouders zijn er eens naartoe geweest in de zomer omdat er vrienden van hun trouwden.
Als ik de foto's bekijk dan denk ik dat het een zeer goede vakantie plaats is. Maar in de zomer is het er natuurlijk verschrikkelijk warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is daar zomers heel heet. Ik ben er wel eens in de zomer heen geweest en toen was het 48 graden. Het was zo warM dat als je drie stappen had gezet wilde je alweer drinken of zwemmen. Voor de rest was het wel heel mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vorig jaar zelf naar kreta gegaan met familie en vond het ontzettend leuk. Het enige nadeel is dat het rond deze tijd van het jaar ontzettend heet is, maar als je daar tegen kan moet het geen probleem zijn. Het ligt er heel erg aan wat je wilt doen. Ik zelf zat aan de westkant van het eiland dichtbij Rethymnon, en op een +/- een uur afstand van Chania (de oude hoofdstad van griekenland) Het waren leuk steden/stadjes met winkeltjes veel cafeetjes en ook maar een paar uitgaansplekken. Het is er niet al te warm, want je zit dicht aan zee, en er valt veel te doen. Het eten is ontzettend goedkoop en als je opzoek bent naar sieraden (kreta staat bekend om goedkope zilveren sieraden) zit je er zeker goed! Kreta is niet heel cultureel, het heeft vooral een heel mooi landschap: veel bergen en ontzettend mooie stranden. Qua cultuur kan je aan de westkant van het eiland lopen in de beroemde kloof (wat ik je afraad rond deze tijd van het jaar omdat je levend verbrand) of naar de beroemde ruines. De oostkant van het eiland met hoofdstad Iraklion is veel meer toeristisch. Het eten is duurder, en de winkels verkopen toeristische zooi en erg dure sieraden. De oostkanst is vooral de feestkant van het eiland (Chersonissos ligt daar) en ik weet niet of het een goed idee is om daar met je moeder heen te gaan ;). Je gaat je denk ik erg snel vervelen als je in je eentje uitgaat, en het lijkt me niet dat je moeder mee uit wil gaan?!
Ik raad je zeker aan om naar kreta te gaan, en dan vooral de westkant van het eiland!