Mag je medicijnen meenemen in het vliegtuig bij de handbagage?

Zie vraag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Het beste antwoord

Ik heb afgelopen zomer ook medicijnen meegenomen (extra) in mijn handbagage. Ik heb voordat ik ging vliegen navraag gedaan bij schiphol wat de regels zijn. Toen werd mij verteld dat ik de medicijnen in de orginele verpakking met beschrijving mee kon nemen in de handbagage. Voor de zekerheid moest ik bij de aphoteek een medicijnenpaspoort halen. Alles is goed gegaan! Wellicht handig om van tevoren even te checken wat de laatste regels zijn. Heel veel succes en plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja. Als je die medicatie tijdens de reis nodig hebt en je hebt het goed aangegeven, dan mag dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag alleen meenemen wat je voor de vlucht nodig hebt, de rest moet in de gewone bagage.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als je bij de apotheek een medisch paspoort hebt meegekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet alleen toegestaan, het is zelfs zeer aan te bevelen.
Als je bagage zoek raakt dan zou je een groot probleem hebben.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is raadzaam om een medicijnen paspoort op te laten maken, je kunt dan aan de douane tonen welke middelen je meegenomen hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor, ik heb ook wel eens medicijnen meegenomen, gewoon in de handbagage, is altijd goed gegaan!