Wat is er te zien in de omgeving van Kleve Duitsland?

Ik moet daar in de buurt zijn en kan zo snel niets vinden aan bezienswaardigheden. Is er wat te zien of kan ik beter wat verder doorrijden?
Ik zoek bijv. een kasteel, mooie dorpjes of stadjes, een goed Duits restaurant, musea in die omgeving etc.
Gewoon leuke toeristische dingen etc.
(kind gaat ook mee maar ik ga niet naar een pretpark of zo).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9.6K

Het beste antwoord

Kleve is een mooi middeleeuws stadje.Even buiten het centrum richting Nijmegen is er het prachtig Tiergartenpark met waterpartijen en fonteinen. In de directe nabijheid is er ook een zoo.In het centrum is er de "Schwanenburg " het kasteel van de hertogen van Kleef.Achter het kasteel kan je via trappen naar beneden ,naar een park aan een rivier .In het verkeersvrije centrum tal van restaurants en winkels.
Niet ver van Kleve is het stadje Emmerich .U bereikt het via de langste hangbrug van Duitsland (1228 meter)
Het is er prachtig en er is ook een wandelpad langs de Rijnoever.Bekijk het scheepsverkeer op de Rijn vanop een terrasje.Ik heb reeds twee maal in Kleve gelogeerd en we gaan zeker nog eens terug.Groeten , Jean
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Biotopwildpark Anholter Schweiz
weet niet of het in de buurt is, maar in ieder geval oost-duitsland (zie link)

Toegevoegd na 8 uur:
Ik bedoel West-Duitsland, excuses
Ik ben er vanmiddag nog geweest, was heel leuk, en ga morgen ochtend weer, omdat het tegroot was voor in 1 keer, maar het is echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleve ligt op een kleine 30 kilometer van Xanten, waar ze een mooi Archeologisch park hebben met vele opgravingen uit de Romeinse tijd.

http://www.xanten.de/nl/toerisme/bezienswaardigheden/archeologisch_park_xanten_apx/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is echt leuk, er is ook een heel mooi museum bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het, ik ben er ooit jaaaaaaaaren geleden (zo'n 15 jaar denk ik wel) eens geweest. Heb nog steeds plannen weer eens terug te gaan. (hoe was je vakantie?)
In plaats van verder doorrijden kan je ook wat dichterbij in Nederland blijven. Nijmegen is daar namelijk te vinden, een mooie oude stad met o.a. het Valkhofmuseum. Op de Duivelsberg in Berg en Dal kan je pannenkoeken eten. Het Afrika museum in Berg en Dal is interessant. En in Groesbeek het Oorlogsmuseum.
Amadea
12 jaar geleden
Kalkar wonderland is in de buurt. Wel een soort pretpark maar met rustige attracties, en genoeg te doen voor volwassenen