Wat is de temperatuur in Taba (Egypte ) in december ?

We zijn van plan om dit jaar in december naar Taba op reis te gaan, vorig jaar waren we in Marsa Alam, daar was de gemiddelde dagtemperatuur 26 °c, we vrezen dat het in Taba kouder gaat zijn. Wie is in december in Taba geweest en heeft de juiste informatie ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Een minimumtemperatuur van 10 graden Celcius, en een maximumtemperatuur van 22 graden Celcius in december.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Marsa Alam ligt een stuk zuidelijker en hoe zuidelijker je gaat, des te hoger de temperaturen zullen zijn. Toch is het in de maanden december t/m februari altijd nog behaaglijk warm. Zelf ben ik vaak rond die tijd in Sharm El-Sheikh te vinden, niet ver daar vandaan, waar het dan tegen de 25 graden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben daar in de zomer geweest, bloedheet toen.
Maar ze hebben mij geadviseerd om er in de winterperiode heen te gaan, want dan is het er heel aangenaam.

Toegevoegd na 53 seconden:
ik dacht ook zo rond 24 graden celcius