Is er een wet die verbied dat er teveel alcohol wordt gedronken tijdens het skiien/snowboarden in Frankrijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Denk dat het een geval van openbare dronkenschap is, en dat is ook in Frankrijk verboden.

Kan geen link vinden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Beetje langer zoeken helpt:

Alcoholgebruik
Iedereen die in staat van dronkenschap rijdt, brengt de veiligheid van zijn passagiers en van de andere weggebruikers ernstig in gevaar. Het is daarom verboden een voertuig te besturen met een alcoholgedeelte in het bloed van 0,5 g of meer per liter bloed (in plaats van 0,7 g voor 15 september 1995). De politie en de gendarmerie mogen automobilisten aan een alcoholtest onderwerpen. Het is verboden zich in staat van dronkenschap (zelfs te voet) op de openbare weg te bevinden. Wie een minderjarige laat drinken totdat hij dronken is, begaat een strafbaar feit. Het is verboden alcoholhoudende dranken te verkopen of aan te bieden aan minderjarigen onder de 16 jaar (in drankgelegenheden, winkels en openbare plaatsen). Volgens de Franse wet van 10 januari 1991 is het verboden alcoholhoudende dranken binnen te brengen in fitnesscentra of instellingen voor sportbeoefening.

Nu is het de vraag of een piste wordt gezien als openbare weg.Of als een instelling voor sportbeoefening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja die is er.
Alhoewel te veel drinken ansich niet verboden is, is het je daarna openbaar vertonen dat wel:
Openbare dronkenschap is verboden. Ze hangen je dus gewoon daar aan op.

En terecht. Het aantal ongevallen met drank op op de pistes is enorm. mijn zoontje is ook eens plat gewalst door zo een laveloze idioot.