Kan je op vakantie gaan naar Wit Rusland?

Ik ga voor mijn werk naar Wit Rusland. Maar dat is niet eenvoudig. Zonder visum (120 Euro) en uitnodiging lijkt het onmogelijk. Nu vraag ik me dan ook af: kan je daar "gewoon" een weekje op vakantie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het kan maar houd er rekening mee dat je zonder uitnodiging geen visum kunt krijgen. Als je een hotel boekt met visum service kunnen zij je uitnodigen. Dat was mijn ervaring toen ik 2 jaar geleden er naartoe was gegaan. Houd wel rekening met veel corruptie en dat je absoluut geen foto's maakt van overheids gebouwen. Dit kan resulteren in een boete en problemen met de plaatselijke politie. De boete was achteraf 20 euro ingetekend wat voor wit Russische begrippen erg veel geld is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijk kan dat, ik zou niet weten waarom niet. Het schijnt echter voor toeristen niet al teveel voorzieningen te hebben, behalve als je een natuurliefhebber bent. Natuurlijk is er wel het e.e.a. te doen in de hoofdstad Minsk.

"Niet overal in Wit-Rusland is het eenvoudig een hotel te vinden. Alleen de hoofdstad Minsk biedt enige keus. Buitenlanders betalen aanzienlijk meer dan de eigen inwoners. Particuliere kamers met ontbijt worden in de meeste plaatsen aangeboden.
De lokale bevolking is in het algemeen behulpzaam bij het vinden van de adressen".

http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_28&themaId=BEST_14

http://www.rubeltrade.com/

http://www.reisbijbel.nl/wit-rusland

Hopelijk heb je wat aan het antwoord, succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je er niet op vakantie kunnen gaan? Alleen zou je rekening moeten houden dat niemand Engels spreekt en men is blijven steken in het sovjet tijdperk