Ja, dat mag. Binnen de EU is er vrije in- en uitvoer van goederen. Als je de bollen hier hebt gekocht heb je er hier BTW over betaald. Er zijn bij mijn weten geen regels voor het meenemen van bollen vanuit Nederland naar Estland.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor bepaalde zaden en planten is wel een plantenpaspoort nodig, in bijgaande website meer informatie.

Toegevoegd na 17 minuten:
Reddie's antwoord klopt wel, als er het vermoeden bestaat dat er gevaar is van verspreiding van ongewenste organismen, dan kan het pakket tegen worden gehouden. Een zakje dat je in de winkel koopt, is vrij van schadelijke organismen, daar mag je vanuit gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het klopt. Ik kon ze meenemen

Andere antwoorden (1)

Nee, dat mag dus beslist niet.
Levend materiaal levert juist een héél groot besmettingsrisico met bacteriën, virussen, schimmels, aaltjes, torretjes, etc. en is dus ten strengste verboden.
9 jaar geleden
tinus1969
9 jaar geleden
Estland is lid van de EU en ook tulpenbollen vallen onder het vrij verkeer van goederen. Tenzij er een aparte uitzondering voor is -en die moet dan met link worden onderbouwd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet al het plantaardig materiaal mag je binnen de EU zomaar verplaatsen (dus meenemen). Vaak is een plantenpaspoort nodig (afhankelijk van de soort) als je planten verhandelt. Een zakje tulpenbollen die je in de handel hebt gekocht, mag je wel meenemen.