als ik via internet incheck,hoe laat moet ik dan voor vertrek aanwezig zijn

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
20.9K

Antwoorden (3)

Dat ligt er helemaal aan wanneer je gaat vliegen en waar je vlucht naar toe gaat.

Als je al online ingecheckt bent, hoef je dus alleen nog maar je bagage af te geven bij een bagageafgiftepunt. Voor Europese vluchten kan dit tot uiterlijk 30 minuten voor vertrek, voor intercontinentale vluchten kan dit tot uiterlijk 60 minuten voor vertrek.

Hou er hierbij wel rekening mee dat het druk kan zijn op de luchthaven.
Als je gewoon op een doordeweekse dag vliegt in april, dan kunnen bovengenoemde tijden prima. Gaat je vlucht middenin het hoogseizoen, dan kan het zijn dat er lange rijen zijn voor de bagage drop-off balie en de paspoortcontrole. In dat geval kun je beter geen risico nemen en zorgen dat je minimaal zo'n 2,5 uur voor vertrek aanwezig bent op de luchthaven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedenk, dat de security véél tijd in beslag neemt (10 min. is níéts) , en dat na de security de weg naar de gate ook behoorlijk tegen kan vallen : als je vliegtuig op de kop van de B of D pier staat, ben je toch wel zo'n 15 min. onderweg.
Dus een half uur vóór vertrek Europa lijkt mij vragen om héél veel stress, en boze blikken bij het vliegtuig, als jij, drijvend van de transpiratie, 5 minuten voor vertrek aan komt ijlen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar de vraag is Hoe lang de vraagsteller voor vertrek aanwezig moet zijn.
Daarvoor moet je dus naar de bagage-afgifte sluittijden kijken:
http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/checkin_options/dropoff_times/closing_time_of_baggage_drop_off_points.htm Persoonlijk zorg ik er altijd voor minimaal 2 uur van te voren aanwezig te zijn, kun je lekker relaxed de formaliteiten afhandelen en vervolgens lekker rustig even een bakkie doen.
Op de site van KLM staat dat je online kan inchecken vanaf 30 uur tot 1 uur van te voren.
De bagage voor je vlucht kan je vanaf 2 uur voor je vertrek afgeven.
Ik neem aan dat je dan doordat je je thuis al hebt ingecheckt een uur of anderhalf uur van te voren wel aanwezig kunt zijn,want de drukke rijen voor de incheckbalie heb je immers al vermeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je via internet incheckt moet je ook 3uur van tevoren zijn voor jullie vertrek. Ik heb het ook gedaan 2jaar geleden en ik ben erachter gekomen dat als je gewoon via de bali incheckt dat het sneller gaat dan wanneer je het via internet heb gedaan. Doe je het via internet dan denk je zo dan hoef ik niet zolang in de rij te staan dan heb je het mis want om je bagage te droppen sta je ook een dikke uur in rij. Ik zou zeggen gewoon via de bali inchecken en je bent sneller klaar. Inchecken via internet of via de bali zijn de zelfde tijden 3 uur van te voren.