Verstaan mensen in Noorwegen mij als ik Duits praat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. De meeste Noren spreken wel Engels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is mijn ervaring ook.
Zeker Noorse jongeren zijn doorgaans goed thuis in de Engelse taal, maar ook wat oudere mensen spreken het over het algemeen verbazingwekkend goed.
Utrecht
9 jaar geleden
Met Engels heb je meer kans.
In het algemeen spreken Scandinaviërs goed Engels.
Ivana
9 jaar geleden
Scadinaviërs spreken goed Engels omdat ze een bloedhekel aan Duits hebben. Dat was mijn ervaring. Als je zegt dat je Nederlander bent willen ze je wel verstaan. (Nog steeds oorlogstrauma)

Het beste antwoord

als ze Duits geleerd hebben wel. Maar voor buitenstaanders lijken talen soms heel erg op elkaar terwijl dat in de praktijk wel tegenvalt. Net zoals Spaans en Italiaans voor de Nederlander op elkaar lijkt zal Duits en Nederlands voor de Italiaan op elkaar lijken, terwijl er genoeg Nederlanders zijn die geen Duits verstaan . En zo is dat met alle talen, het lijkt meer dan dat het voldoende is om elkaar echt te verstaan