Kun je met een vouwwagen over de Brennerpas?

Brennerpas

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Ja waarom niet?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van: J.L.v.B
Datum: 03 August 2010 om 20:29 Beste Jacky,
Als je voor het eerst met de caravan op vakantie gaat en zo min mogelijk haarspeldbochten wilt hebben, moet je via M�nchen, Kufstein richting Insbruck naar de Brenner Autobaan rijden. Dat is ook het gunstigst met het oprijden naar de Europabrug. Dan heb je geen scherpe bocht betreffende de stijging van de Autobaan. Niet de Brennerpass nemen! Daar mag je helemaal niet komen met de aanhanger, als je geen aanwoner bent. Via de Brenner Autobaan ga je over de Europabrug naar Italie. Deze Autobaan blijf je doorrijden tot de afslag: Gardameer zuid/ Decenzano. Vanaf Decenzano rijd je richting Salo. Een km of 8 voor Salo zie je de boorden San Felice del B.
Prettige vakantie,
J.L. v. B.
ronron1212
8 jaar geleden
Lucsax hoezo niet
http://www.gardafriends.com/gardameer-route/brennerpas/

Antwoorden (1)

De Brennerpas is niet veel anders dan andere wegen door de bergen, als jouw auto sterk genoeg is dan zie ik geen enkel probleem.
Je moet wel een autobahnvignet voor Oostenrijk hebben, maar dat is voor of bij de grens te koop.
Ook moet je tol betalen voor de pas, dat kan eventueel vooraf zodat je minder wachttijd hebt.
Vorige maand ben ik nog heen en terug geweest met een zwaar beladen trekker met oplegger: geen enkel probleem!