kan ik met een enkele ticket turkije binnen komen?

Ik wil graag naar mijn familie in turkije maar aangezien ik niet weet of ik nou maar 2 weken wil blijven of wat langer heb ik liever alleen een enkele tichet en dat ik de retour ticket daar koop. Nu weet ik niet of ik wel binnen kom zonder dat ze denken dat ik daar wil blijven. (ik heb geen turks paspoort maar mijn familie wel)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (2)

Ze hebben mij nog nooit gevraagd of ik een retour heb en ik kom daar 3x per jaar. Je moet wel een visum hebben en dat is een half jaar geldig maar je mag per jaar maar 90 dagen in Turkije doorbrengen.
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Op 1 visum je kunt er weer een aanvragen.
Ja dit kan, maar je moet wel een geldig verblijfsbewijs hebben:
Je moet één van de volgende papieren hebben:
- Visum > Verkrijgbaar op https://www.evisa.gov.tr/nl/
- Türkiye Cumhuriyeti Nüfus Cüzdanı (Turkse Identiteitspas)
- Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (Turkse Identiteitskaart)
- Türkiye Cumhuriyeti Mavi Kartı (Turkse vreemdelingenkaart)

Je moet in jou geval bepalen wat voor jou van toepassing is:
Als je een Turkse staatsburger bent dan heb je of een Nüfus Cüzdanı of een Kimlik Kart en als je eerst Turk was en nu Nederlander bent dan heb je nu een Mavi Kart.
Maar als je een andere nationaliteit hebt en in Turkije mag verblijven dan heb je vaak ook een Mavi Kart.
In alle andere gevallen moet je een visum aanschaffen op bovenstaande link.