Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet mijn vlieg E-ticket veranderd worden na verlies van mijn paspoort?

IK ben mijn paspoort kwijt. Het is niet zeker dat ik m nog terug krijg. Ik weet niet hoe ik m kwijt ben geraakt.

Indien ik dus een nieuw paspoort moet halen hoe gaat dat dan met mijn E-ticket van Swiss air? Moet ik Swiss air contacteren en gaat dat geld kosten?

vr gr Gonna

8 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een vliegticket is niet gebonden aan een paspoort(nummer) maar aan de naam van de reiziger. Dus nee, geen enkel probleem met je E-ticket of met Swissair. Het enige dat telt is dat je naam klopt (eerste voornaam uit je paspoort + achternaam). En dat blijft hetzelfde bij een nieuw paspoort.

Vaak kan je vliegtickets al een jaar van tevoren boeken terwijl je daarmee 20% kans hebt tussentijds je paspoort te moeten verlengen (is in NL 5 jaar geldig). Pa bij het inchecken moet je je paspoortgegevens bevestigen. Dat kan vaak eerder ook wel bij de API gegevens, maar die kan je altijd online bijwerken.

Overigens; een nieuw paspoort kan je pas afhalen nadat je een proces verbaal hebt van vermissing. Dus als goed zoeken niets oplevert; eerst langs de politie voor aangifte....
(Lees meer...)
Utrecht
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In je e-ticket staat geen paspoortnummer dus hoeft er niets aan veranderd te worden.
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding