Moet mijn vlieg E-ticket veranderd worden na verlies van mijn paspoort?

IK ben mijn paspoort kwijt. Het is niet zeker dat ik m nog terug krijg. Ik weet niet hoe ik m kwijt ben geraakt.

Indien ik dus een nieuw paspoort moet halen hoe gaat dat dan met mijn E-ticket van Swiss air? Moet ik Swiss air contacteren en gaat dat geld kosten?

vr gr Gonna

8 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Een vliegticket is niet gebonden aan een paspoort(nummer) maar aan de naam van de reiziger. Dus nee, geen enkel probleem met je E-ticket of met Swissair. Het enige dat telt is dat je naam klopt (eerste voornaam uit je paspoort + achternaam). En dat blijft hetzelfde bij een nieuw paspoort.

Vaak kan je vliegtickets al een jaar van tevoren boeken terwijl je daarmee 20% kans hebt tussentijds je paspoort te moeten verlengen (is in NL 5 jaar geldig). Pa bij het inchecken moet je je paspoortgegevens bevestigen. Dat kan vaak eerder ook wel bij de API gegevens, maar die kan je altijd online bijwerken.

Overigens; een nieuw paspoort kan je pas afhalen nadat je een proces verbaal hebt van vermissing. Dus als goed zoeken niets oplevert; eerst langs de politie voor aangifte....
Utrecht
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In je e-ticket staat geen paspoortnummer dus hoeft er niets aan veranderd te worden.