mag je thee meenemen in je ruimbaggage?

neem 3 pakjes clippers mee voor mijn vriendin want die verkopen ze daar niet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (1)

Over thee hoef je geen accijns of heffingen te betalen bij in- en uitvoer. Het valt dus onder het vrije vervoer van goederen en personen binnen Europa en je mag in je ruimbagage dus net zo veel thee meenemen als je wilt (en de vliegmaatschappij aan gewicht toestaat natuurlijk).

In de link een opsomming van producten waarover wel belasting moet betalen. Dat geldt voor invoer in Nederland maar in heel Europa zijn die regels als het goed is hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gezien de rubriek waarin je de vraag gesteld hebt ben ik ervan uit gegaan dat je binnen Europa blijft.