Tot hoelaat rijden de shuttlebussen van Disneyland Paris?

Ik heb op de site van de Disneyland Paris dat de gratis shuttlebus van 06.30 tot 23.00. Nou is in het hoogseizoen het park tot 23.00 open, rijdt dan de laatste shuttlebus echt om 23.00 of rijdt de shuttlebus dan ook later, want ik zou graag na sluitingstijd als ik in Disney ben nog de village willen bezoeken. Want ik vindt het zonde om dat onder de tijd te doen dat het park open is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
3K

Antwoorden (1)

Over de gratis shuttle bussen tussen de hotels die nabij het park liggen en het busstation bij het park zelf stelt de website van het park:
“Hoe kom ik vanuit mijn hotel naar de Disney Parken?
Dat is heel eenvoudig. Pak gewoon een van de gratis shuttlebussen van Disneyland® Paris.
De shuttlebus van Disneyland® Paris vertrekt elke twaalf minuten, dus je hoeft nooit lang te wachten
De bussen rijden zeven dagen per week van 06.30 uur tot 23.00 uur
Je kunt bij elke Disneyland® Paris Hotel of tegenover het SNCF-treinstation bij de ingang van Disney Village® uitstappen.”

Nog wat informatie uit een andere bron: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g2079053-i21935-k6205539-Free_Shuttle_from_hotels_to_the_Parks-Disneyland_Paris_Seine_et_Marne_Ile_de_France.html

“Wat zijn de openingstijden van Disney Village®?
Disney Village® is elke dag open vanaf 07.30 uur. Dus je kunt _tot laat in de middag_ genieten van de magie en feest vieren.”
(Nonsens! Als je de website in het Engels bekijkt, staat daar “tot in de kleine uurtjes”. Nogal een verschil, en de Engelse uitleg is juist. Dat is ook te zien aan de korte slideshow.)

"Disney Village® is perfect gelegen tussen Disneyland® Park, Walt Disney Studios® Park en de Disney Hotels. De makkelijkste manier om vanuit je Disney Hotel naar Disney Village® te gaan is door de shuttlebus van Disneyland® Paris te pakken. Die zet je af bij de ingang van Disney Village®. Dit is een gratis service die elke twaalf minuten vertrekt en zeven dagen per week rijdt tussen 06.30 uur en 23.00 uur.
Gebruik je interactieve plattegrond om Disney Village® op te zoeken.
Let op: de shuttlebussen rijden niet naar Disney's Davy Crockett Ranch® en Golf Disneyland®."

Er is inderdaad géén duidelijkheid over hoe je in de kleine uurtjes terug naar je hotel kunt gaan. Ik lees tussen de regels door (en zie op de plattegrond) dat het te voet te doen is, maar het ene hotel ligt wat verder weg dan het andere, en het lijkt inderdaad raar dat hiervoor na 23 uur niets geregeld is; het is ook weleens slecht weer, en als er overdag een reden is om shuttlebussen in te zetten, dan lijkt het ook nuttig om in de kleine uurtjes met enig comfort vanuit het Village naar je hotel te kunnen.

Conclusie: je op het eerste gezicht ietwat raar klinkende vraag is gerechtvaardigd, maar je zult het even apart moeten gaan vragen: “Heb je vragen over alle beschikbare producten of aanbiedingen? Bel onze Disney Experts op 0900 34 76 39 65 (€1.00 per gesprek)”
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
Ten behoeve van andere belangstellenden ook nog even iets wat ik als bijvangst opviste: Voor mensen die in de stad Parijs zelf overnachten is er de Disneyland Paris Express: een niet-gratis, één maal per dag uitgevoerde busdienst van enkele opstappunten in de stad naar het park. Je komt om 10 uur aan bij het park en de bus vertrekt ’s avonds om 20 uur (dienstregeling geldig tot 23 maart 2016). De rit duurt, afhankelijk van waar je opstapt, één tot anderhalf uur.
http://www.disneylandparis.co.uk/tours/disneyland-paris-express/ (Ik heb dit in het Engels opgezocht, want op de Nederlandstalige versie van de website verwijst de link van deze busdienst in feite naar iets anders.)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt!! Tegen de tijd dat ik naar Disney toe ga zal ik eens informeren bij het park! :-)