Wat kan je meenemen vanuit tsjechië?

Beste mensen, ik ga na de zomervakantie met mijn school naar Tsjechië. Maar ik zag als je iets wilt meenemen vanuit een EU-land, dat daar voorwaarden aanzitten. Ik zie dan dit:

Uitzondering: zelf meenemen

U mag een kleine hoeveelheid nagemaakte producten meenemen voor eigen gebruik. De uitzondering geldt alleen als u de goederen zelf meeneemt als reiziger. U mag zelf meenemen:

3 horloges
250 milliliter parfum
3 cd's of dvd's
3 andere producten
Neemt u van een categorie meer mee dan is toegestaan?
Dan nemen we al die producten uit die categorie in beslag.

Ik weet dan niet wat er onder die drie producten staan, maar ik ben van plan om bijvoorbeeld eten en drinken ( geen alcoholische dranken ben nog onder de 18jr) en bijvoorbeeld een nagemaakt t-shirt wat in Nederland een fortuin kost mee te nemen. Wat mag ik dan wel? En valt eten en drinken ook onder de uitzondering bij 3 andere producten?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Het betreft hier namaakspullen. Dus je eten en drinken mag je meenemen.

Het is verboden namaakkleding of andere namaakproducten zoals schoenen of tassen mee te nemen, maar er is een kleine uitzondering. De volgende producten mogen ondanks dat ze namaak zijn toch worden ingevoerd:
3 horloges
250 ml parfum
3 cd's of dvd's
3 stuks overige goederen (bijvoorbeeld t-shirts of broeken).
Dus je namaakshirt mag ook mee.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eten en drinken wel in je koffer doen overigens. Voornamelijk het drinken gedeelte.
ronron1212
7 jaar geleden
@bordeknor waarom?
Amadea
7 jaar geleden
Omdat je geen grotere verpakkingen dan van 100 ml vloeistof in je handbagage mag hebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat gaat over vliegen, ik ga er vanuit dat ze met school niet met een vlieguig gaan