Er zijn verschillende locaties aan de Franse kust waar je goed fossielen kunt zoeken. De meest bekende locatie is La Côte d'Opale, gelegen in het noorden van Frankrijk. Daarnaast zijn er ook veel stranden in de buurt van Boulogne-sur-Mer, waar je fossielen kunt vinden.
Bronnen:
4 maanden geleden
Onderaan en in de krijtrotsen van Normandië (Cap Blanc Nez) bij Étretat of Fécamp. Daar zijn niet alleen fossielen, maar ook Marcasiet-ballen te vinden.

Maar let op, het zoeken daar is niet zonder gevaar.
Informeer eerst bij de VVV aldaar of bij lokale bewoners wat de exacte getijden zijn. Het strand onder de krijtrotsen (met veel keien) is uitsluitend bij eb bereikbaar en omdat vloed daar heel snel op komt zetten, kun je je niet meer in veiligheid brengen er is dan namelijk geen uitweg. Zoals ze daar zeggen "la marée haute arrive comme un cheval au galop" en dat is zo. Ga ook nooit alleen.
4 maanden geleden