Heeft iemand een overzicht van de veerbootverbindingen tussen nederland en engeland? (alleen overtocht hoeft geen cruise)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Vanuit Nederland zijn er drie plaatsen waar vandaan je per boot kunt vertrekken naar Engeland.

Vanuit IJmuiden vaart DFDS-Seaways naar Newcastle (ideaal voor het bezoeken van Schotland of het noorden van Engeland).
De boot gaat één keer per dag, vertrek IJmuiden 17.30 uur, aankomst Newcastle 9.00 uur (de volgende morgen).
Terug vertrekt de boot om 17.00 uit Newcastle en komt de boot aan om 17.30 in IJmuiden (voor het geval je je afvraagt waarom de boot er de terugweg langer over lijkt te doen: In Engeland is het een uur vroeger dan hier).

Vanuit Rotterdam vertrekt er dagelijks een boot van P&O North Sea Ferries naar Hull (net onder York). De boot vertrekt om 21.00 uur vanuit Rotterdam en komt om 08.00 uur aan in Hull.
Terug vertrekt die ook om 21.00 uur en komt die om 08.15 uur aan.

Dan heeft Stena Line nog twee boten per dag varen van Hoek van Holland naar Harwich (zuiden van Engeland).
Boot 1 vertrekt om 14.30 uur en komt om 20.00 uur aan. Boot 2 vertrekt om 22:30 uur en komt om 06.30 uur aan.
Terug zijn die tijden:
vertrek: 09.00 uur aankomst 16.30 uur en
vertrek: 23:45 uur aankomst 07.45 uur.

Bij alle drie de verbindingen is het mogelijk een auto mee te nemen en bij alle drie kun je hutten boeken, iets dat ik zeker aanraadt, je slaapt er namelijk stukken beter in dan in de ruststoelen.

Over prijzen ga ik niets zeggen, hangt helemaal af van wat je wilt: wel of geen auto mee, wel of geen hut, reis je door de week of in het weekend. Reis je in vakantietijd etc.

Voor meer informatie:
DFDS:
http://www.dfdsseaways.nl/

P&O:
http://www.poferries.nl/

Stena Line:
http://www.stenaline.nl/ferry/overtocht/hoek-van-holland-harwich/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thnx hier kan ik wat mee. 3 plaatsen maar wel weinig :)

Andere antwoorden (2)

Hier kun je ze allemaal vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je naar google gaat en in typt veerdiensten Nederland -Engeland,krijg je veel items. Dus google heeft overzichten van tijden en prijzen.