We gaan 4 dagen naar Rome, wat moeten we vooral gedaan en gezien hebben?

van 10 t/m 13 juli gaan we naar rome. Als er iemand is die nog een leuk restaurantje weet zijn die tips ook meer als welkom.

We willen ook nog een bezoek brengen aan het Vaticaan is dit echt de moeite waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Wat je in Rome gezien moet hebben in 3 dagen.
Dat is erg veel om op te noemen gezien de (ver)korte tijd.

Als u van kerken houd dan zit je in Rome goed.
Daar staat op bijna elke hoek van de straat wel een kerk die zomaar te bezichtigen is.
Het Colosseum is zeker aan te raden net als de Trevi-fontein en allerlei kleine winkel steegjes.
Het Vaticaan is zeker de moeite waard om te gaan bekijken (als je ervan houd) want groot is het Vaticaan niet.
Het ijs in Rome is erg lekker.

Qua eettentjes en restaurantjes kan ik u niet veel vertellen omdat de tijd dat ik in Rome verbleef ik elke dag Pizza heb gegeten.

Als je je echt verdiept in de geschiedenis van Rome dan is er nog veel meer te zien en te bekijken als wat ik hier heb opgenoemd.
Ik wens je veel plezier en geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijn! Trek een paar goede wandelschoenen aan want je kan er fantastisch ronddwalen door het oude centrum, heel sfeervol. Het Colosseum is zeer de moeite waard, en restaurantjes volop aanwezig.
Over het Vaticaan kan ik je weinig vertellen, maar mijn collega vond het tegenvallen (die was er vorige week).
Veel plezier!

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb mijn collega nog even nagevraagd wat er nou was met het Vaticaan, maar het was vooral de drukte die niet tof was. Ze moesten lang wachten voor ze eindelijk een gids hadden, en na enkele uren konden ze pas de Sixtijnse Kapel met de gids betreden, en dat was wel heel erg mooi.
Dus ik vraag me nu af of je het wel of niet met een gids moet doen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sint Pieter kerk. Met een woord fantastisch. Moet en nog zeker een keertje voor terug.

De oude ruines

Neem een rondleiding door de stad. Is altijd perfect om een goede indruk te krijgen. Bovendien kan je dan nog eens naar bepaalde plekken terug die extra leuk waren.
Dus 1e of 2e dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar Tivoli en dan met name naar Villa Adriana. het is even uit de stad, maar als je 4 dagen gaat denk ik net te doen voor een (half) dagje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een avontuurlijke reis aan de hand van de Da Vinci code van Dan Brown, brengt je op een aantal bijzondere plaatsen. restaurantjes onderweg uitproberen is ook een avontuur.
Veel plezier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bezienswaardigheden:

Capitolijnse Musea
Circus Maximus
Colosseum
Dio Padre Misericordioso
Engelenburcht
Forum Romanum
Monti
Monument van Victor Emanuel II
Ostia
Pantheon
Piazza del Popolo
Piazza Navona
San Giovanni in Laterano Basiliek
San Lorenzo
Santa Maria Maggiore Basiliek
Sint Pieter
Sixtijnse Kapel
Spaanse trappen
Tempel van Venus en Roma
Trastevere
Trevi fontein
Vaticaanstad
Villa Adriana
Villa Borghese
Villa d’Este
Villa Giuli