Kan je Cubaans geld invoeren?

Ik heb begrepen dat het verboden is om Cubaans geld in te voeren. Ik ga binnenkort op vakantie naar Cuba en om niet aan te sluiten bij de lange rij met mensen bij de luchthaven hadden ik gedacht een klein bedrag (€50,-) om te wisselen bij het GWK, en dit in mijn koffer te stoppen. En dan op mijn gemak de volgende geld te wisselen. Mijn vraag is "zou ik dan problemen krijgen bij de Cubaanse douane"?

8 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Amadea
8 jaar geleden
Naar wat ik lees op http://www.middenamerika.nl/cuba/praktische-informatie/geld-koers-en-kosten/ klopt jouw veronderstelling niet dat het verboden zou zijn.

Het beste antwoord

Leuk bedacht maar je kan in Nederland geen CUC's halen moet je echt in Cuba doen.
Maar dat kan op het vliegveld en toen ik er was zelfs in ons hotel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
elothomas
8 jaar geleden
Dank
elothomas
8 jaar geleden
Bedankt voor jouw reactie.

Andere antwoorden (1)

Ik ben al enkele malen in Cuba geweest. Ik kan ook zeggen dat Cuba ook een stuk toeristischer is geworden de laatste jaren. Met name in Varadero. Je kan makkelijk geld wisselen op het vliegveld maar ook in elk hotel. Bij de CADECA bank kan je over het algemeen ook terecht om euro's om te wisselen naar CUC, je moet dan wel je paspoort bij je hebben. Ook kan je hier contant geld ophalen met je VISA card, ook weer met je pincode en paspoort erbij.

Mijn advies. Wissel gewoon in het hotel. Neem genoeg contant geld mee om leuke dingen te doen.
8 jaar geleden
elothomas
8 jaar geleden
Dank voor jouw reactie! Nog één vraagje....
Ik in het hotel geld omwisselen niet duurder dan bij de bank?
Castle
8 jaar geleden
De resorts waarin ik gezeten heb was het gelijk aan de bank. Het verschilt wel van dag tot dag (ook bij de bank).
Castle
8 jaar geleden
Het verschilt wel van dag tot dag-bedoel ik mee de koersen. De ene dag krijg je een CUC meer dan de andere. Ik heb zelf ook bepaald dat ik bijvoorbeeld 30 losse cucs wilde hebben en 70 in briefjes.