Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werken de stoplichten in Hawaii?

Ik heb veel gehoord over de stoplichten daar (ja, ik weet dat dit geen wiskunde is), dat ze kunnen knipperen enzo. Ik heb ook wel eens stoplichten met 4 of 2 lichten gezien. Mijn vraag is dus: welke functies bestaan er (bijv. rood knipperen, groen knipperen, geel knipperend kruis. gewoon groen en dat soort dingen) en wat ze betekenen.

Toegevoegd na 11 minuten:
En mijn vraag is ook: wat die 4 lichten betekenen. Zijn dat 2 stoplichten 1?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
929

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Verkeerslichten in Hawaii:

Anders dan in Nederland het geval is, bevinden de verkeerslichten in Hawaii zich aan de overkant van de kruising. Let u vooral op dat er geen pauze is tussen het op rood springen van uw stoplicht en het op groen springen van het verkeerslicht voor het kruisende verkeer. Op het laatste moment nog door geel of rood rijden is daarom zeer onverstandig.

In Hawaii springt het stoplicht eerst weer op geel, voordat het op groen springt. De stoplichten kunnen ook rood knipperen (stop en rij verder na ander kruisend verkeer voorrang te hebben gegeven) of groen knipperen (u heeft voorrang op ander kruisend verkeer).

Mocht u op uw rijbaan een geel knipperend kruis tegenkomen, dan betekent dit dat deze rijbaan is bestemd voor linksaf slaan. Het is veelal toegestaan, terwijl het stoplicht op rood staat, rechtsaf te slaan, mits u eerst volledig tot stilstand bent gekomen en hierbij het overige verkeer niet hindert. Dit is niet toegestaan in New York City of wanneer het bord 'no turn on red' bij het stoplicht staat.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het 4e licht dat in een verkeerslicht kan voorkomen is om het geel knipperende kruis te tonen. De verkeerslichten die maar 2 lampen hebben zijn bedoeld om groen of rood te knipperen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding