is het veilig om in de oude vervallen gebouwen in Detroit te komen?

Bijvoorbeeld vanwege legaal wapenbezit, of illegaal..

Vertel het me!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je dat willen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat ik het ontzettend mooi vind

Het beste antwoord

Als je wil doen aan Urbex (Urban Exploration) oftewel leegstaande gebouwen bezoeken is eventueel wapenbezit de minste reden om uit te kijken of niet te doen.

Waar je goed rekening mee moet houden is dat ook leegstaande gebouwen eigendom zijn van iemand en dat je je in ieder geval schuldig maakt aan insluiping als je zonder toestemming het pand betreedt.

Daarnaast kunnen leegstaande gebouwen ook andere "bewoners" herbergen. Van zwervers en junkies via inbrekers/criminelen tot streetgangs (en die kunnen eventueel in bezit zijn van wapens). Maar ook wilde dieren kunnen hun intrek hebben genomen.

Niet geheel onbelangrijk zijn ook de gevaren van het gebouw zelf. Denk aan rotte vloeren, trappen en gaten op plaatsen waar je ze niet verwacht of putten/kelders die slecht afgedekt zijn. Ook kunnen er gevaarlijke stoffen (chemicaliën, asbest) open en bloot liggen. Of scherpe voorwerpen waar je je aan kunt snijden (bv glas of uitstekende delen).

Daarom is het absoluut noodzaak dat je altijd van te voren onderzoek doet waarvoor het gebouw gebruikt werd zodat je weet wat je een beetje kunt verwachten als je een gebouw in gaat. Ook moet je altijd zorgen voor een zaklamp met volle batterijen zodat je niet afhankelijk bent van daglicht. Zorg voor een opgeladen telefoon zodat je bij nood kunt bellen. Tot slot, zorg dat er iemand bij je is. Als jij naar beneden valt of iets op je krijgt kun je zelf niet meer voor hulp zorgen... En zorg dat je een deurkruk bij je hebt (je zult niet de eerste zijn die er achter komt dat een deur niet meer open wil omdat de kruk mist)...

Eventueel kun je contact opnemen met ervaren Urbex'ers in Detroit. Die kunnen je meer vertellen over waar je wel en niet heen moet.

Tot slot, waar ieder die aan Urbex doet (of wil doen) aan moet denken: "Neem niets anders dan foto's en laat niets anders achter dan je voetstappen.".