Bij aanpassing ESTA zijn niet alle gegevens meer correct, is dit een probleem?

Ik ben in april/mei 2013 naar New York geweest en heb toen een ESTA aangevraagd. Ik ga eind maart tot 1e week april dit jaar weer naar Amerika en mijn huidige ESTA is nog geldig. Ik heb de locatie aangepast op het formulier, maar zie hier ook nog de vluchtgegevens van mijn trip naar New York zijn en dit kan ik niet aanpassen. Is dit een probleem?
Ook kreeg ik onderstaande geautomatiseerde mail:

ATTENTION! The travel authorization submitted on April 14, 2013 via ESTA will expire within the next 30 days. It is not possible to extend or renew a current ESTA travel authorization. You will need to apply for a new ESTA travel authorization. Please reapply at https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ if travel to the United States is intended in the near future. If there are 30 or more days left on the old authorization you will receive a warning message during the application and be asked if you wish to proceed.

Deze mail kreeg ik dus NA het aanpassen van mijn huidige ESTA. Moet ik nu een nieuwe ESTA aanvragen? Bij de ambassade kunnen ze me niet verder helpen..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Antwoorden (3)

Je ESTA visum waver is 2 jaar geldig, je kunt hem niet verlengen, maar moet een nieuwe aanvragen als je tot ná 13 april 2015 in de VS wilt verblijven. Maar dat wil je niet, want dan ben je al terug.
Deze waarschuwing krijgt iedereen van wie de ESTA binnen 30 dagen verloopt. Voor jou gaat het nèt goed. Als je regelmatig naar de VS gaat is het verstandig een nieuwe aan te vragen, anders kun je beter wachten tot je weer gaat. Een ESTA aanvragen gaat heel snel, dus tegen de tijd dat je opnieuw een vlucht boekt, vraag je hem aan.

Toegevoegd na 10 minuten:
Er is overigens kort geleden iets veranderd, voor een nieuwe trip moet je in ieder geval extra betalen.
Op onderstaande link kun je de status van je ESTA visum waiver opvragen. Klik de button onder:
"Retrieve Previously Submitted Authorization to Travel to the United States for One or More Persons"

Overigens kun je alleen je verblijfsadres in de VS en e-mail adres aanpassen. Als je ondertussen bent verhuisd of je hebt een nieuw paspoort moet je een nieuwe ESTA visum waiver aanvragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ze checken dat allemaal. Ik had hem zelf ingevuld op een Nederlandse site zodat de gegevens dubbel gecheckt werden, anders sta je daar mooi bij de grens. Ze doen altijd super moeilijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is veel onduidelijkheid omtrent het aanvragen van het ESTA i.v.m. de adresgegevens. Via de pagina vermeld in de bron wordt telkens op de plek waar de informatie moet worden ingevoerd duidelijk uitgelegd hoe het nu echt zit.

Op de vraag van de adresgegevens vermeld men dan ook het volgende:

" Het adres waar u verblijft in de VS is optioneel voor het verwerken van de aanvraag. Als er meerdere locaties zijn gepland, voer dan het eerste adres in. Als niet het volledige adres bekend is, voer dan de naam in van het hotel of de locatie die u bezoekt."