moet een ESTA aanvraag persé 72 uur van tevoren gebeuren?

Ik ga volgende week donderdag naar de Verenigde Staten maar mijn paspoort komt pas a.s. maandag binnen. Ik heb mijn paspoortnummer nodig om mijn ESTA aanvraag te kunnen doen. Nu las ik op een website dat de ESTA aanvraag minimaal 72 uur van tevoren gedaan zou moeten worden maar op een andere site las ik dat de aanvraag online vrijwel direct wordt goedgekeurd. In dat geval lijkt het mij dat er niets aan de hand is. Heeft iemand hier een antwoord op of ervaring mee?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
3.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Alle vragen omtrent het ESTA heb ik hier weggehaald. https://e-visums.nl/usa/veelgestelde-vragen

Antwoorden (4)

Je kunt online een ESTA aanvragen, die is volgens mij net zo snel binnen als jij de gevraagde informatie kunt intikken. Je moet wel een credit card hebben en een geldig paspoort, maar dat laatste zit vanaf maandag wel goed.

Zie onderstaande link voor online aanvraag ESTA Visa Waiver
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat hoeft niet, maar die 72 uur is ervoor dat in geval van een afwijzing er voldoende tijd is om een visa aan te vragen.

"You need to apply no later than 72 hours before departure. After this, you can still apply for ESTA, but if denied there may not be enough time to apply for the necessary visa."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De eerdere antwoorden zijn bijna goed:
Als je je ESTA inreistoestemming online aanvraagt, krijg je bijna altijd direct de bevestiging van goedkeuring te zien. Echter dat hoeft niet; het kán tot max 72 uur duren. Dat is ingeval van antwoorden die een extra review nodig maken, maar ook bij groepsaanvragen.
Zonder goedgekeurde ESTA zal de luchtvaartmaatschappij je niet toelaten tot het vliegtuig. Dus om zeker te zijn dat de uitslag binnen is, minimaal 72u van tevoren aanvragen.
In uitzonderlijke gevallen kan een ESTA aanvraag afgewezen worden. Dit is dan vanwege de gegeven antwoorden (dus veroordelingen, ziektes, eerdere afwijzigen etc).
Dan moet je als een haas naar de Amerikaanse ambassade voor een visum. En daar heb je dan mogelijk ook nog eens 3 werkdagen (72u) voor nodig.
Utrecht
9 jaar geleden
Je kunt ook eerder je ESTA aanvragen, er kan tot 72 uur vertraging ontstaan bij een ESTA aanvraag. 96% van de ESTA's wordt binnen 20 minuten afgegeven.