Nee, sinds december 2014 is de stad niet meer failliet.

Het bestuur ligt nu weer volledig in handen van de burgemeester en van de gemeenteraad. Er wordt vanuit de staat Michigan wel toezicht gehouden op de financiën van 'Motor city'.
Begin november 2014 keurde de rechtbank het herstructureringsplan voor de stad goed. Detroit had voor meer dan 18 miljard dollar schulden, die zijn intussen herschikt. Detroit liet zich in 2013 failliet verklaren en was ongeveer anderhalf jaar bankroet. Het was één van de belangrijkste faillissementen in de geschiedenis van de VS.
SimonV