hoeveel kost ongeveer een rondreis??

en dan moet je denken aan een wereldrondreis van ongeveer 3 maand, amerika, australië.. hoeveel geld zou je daar voor moeten opsparen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (4)

Afhankelijk van hoe je reist natuurlijk. Rugzak op of in dure hotels... Liften en de trein, of vliegtuigen en taxi's.
maar reken maar op zo'n 1500 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt duurdere en goedkopere landen, duurder en goedkoper vervoer, duurder en goedkoper eten, je kunt een cruise maken of een fietstocht, in hotels overnachten of op campings, maar in alle gevallen zul je een flinke zak geld mee moeten nemen.

Een reeel gemiddelde - niet al te luxe, maar ook niet al te primitief - moet je rekenen op ongeveer 150 tot 200 euro per dag, met uitschieters naar boven (vliegreizen) en beneden (dagen dat je niet reist met goedkope overnachtingen). Amerika en Australie zijn wat dat aangaat niet meteen de goedkoopste landen, dus 200 komt mee in de buut.

Voor drie maanden zou je dus minimaal 18 tot 20.000 euro opzij moeten leggen. Bij veel reizen door 'derde-wereld-landen', werken onderweg en primitievere omstandigheden kan dat bedrag natuurlijk naar beneden, maar je kunt ook rustig het tienvoudige uitgeven als je je best doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vakantie/reis kost afhankelijk van je leefwijze en lokatie ca. 100 EUR per persoon per dag. Primitief met de tent, zelf koken en met goedkoop transport kan je op de helft uitkomen; bij vliegen, auto huren, hotels en dergelijke kan dit ook makkelijk 200 EUR pppd kosten.

3 maanden = 90 dagen = 9000 EUR (minimaal)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt idd helemaal aan je wensen. Maar hou er rekening mee dat vliegtickets ontiegelijk duur zijn. Ook autohuur is vooral in Amerika niet goedkoop.
Om je een indruk te geven; wij zijn vorig jaar maar 3 weken in USA geweest (zelf brood en beleg in de huurauto, drinken voor onderweg, weinig uit eten geweest en zo goedkoop mogelijke motels) en waren dus net geen € 6000 kwijt...... Australie is vergelijkbaar.
Dus die 18 tot 20 duizend is zo gek nog niet, misschien nog wel meer als je gaat rondvliegen van land naar land.