Wat moet ik allemaal weten?

Ik ga morgen voor het eerst met de vliegtuig.
Wat moet ik allemaal weten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Toch spannend de eerste keer, ook al is het een "bus met vleugels";)
Geen zakmesje/schaartje of iets anders scherps in je handbagage. Ook geen flesjes water of andere vloeistoffen groter dan 100 ml die niet geseald zijn, die worden onherroepelijk weggegooid.
Verder als je het niet meer weet, er is altijd wel een balie waar je terecht kunt met je vragen.
Als je lang moet vliegen is een vest wel handig, 's nachts met airco kan het fris zijn.
Als je koffer erg onopvallend is knoop er een gekleurde riem om, dan zie je hem eerder op de transportband
goede reis
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van de gekleurde riem is een goede tip!

Andere antwoorden (4)

Dat je tijdens de gehele vlucht je veiligheidsgordel om moet houden....

Toegevoegd na 2 minuten:
Èn.., dat wat omhoog gaat altijd weer naar beneden komt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat je een paspoort mee moet nemen
hoe laat je op het vliegveld moet zijn
hoe laat je moet inchecken
hoe je moet inchecken
wat je mee moet nemen
wat je (niet) mee mag nemen
hoeveel bagage je mee mag nemen (hoe zwaar)
als je handbagage meeneemt, hoe groot mag dat zijn
paulus811
12 jaar geleden
Ik weet alleen dat het is als een bus met vleugels. Maar ik heb zelf nog nooit gevlogen.

Maar mijn moeder werkte in de beveiliging, dus ik weet wel een paar dingen.

Je moet ervoor zorgen dat je geen scherpe voorwerpen bij je hebt als je door het poortje gaat, dat moet je dan inleveren.
Het kan zijn dat je eruit wordt gepikt door de bewaking, maar dat valt ook heel erg mee.

Sccs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je oren kunnen dichtslaan tijdens het opstijgen en landen van het vliegtuig. Soms gebeurt dit ook tijdens de vlucht, wanneer het vliegtuig op een andere hoogte gaat vliegen. Door het verschil in luchtdruk komt er druk op de trommelvliezen te staan. De oren slaan dicht en men bemerkt dat deze weer open gaan door te slikken of door de neus dicht te knijpen en druk te zetten, zodat de oren ploppen. Wanneer dit zogenaamde "klaren van de oren" niet goed lukt, of wanneer er vocht achter de oren zit, dan kan men last krijgen van oorpijn. Deze oorpijn kan heel heftig en zeer pijnlijk zijn. Meestal verdwijnt de pijn weer wanneer het opstijgen of de landing achter de rug is, maar sommige mensen blijven nog een poosje last krijgen van oorpijn.

Er zijn een aantal dingen die je kunt doen om oorpijn tijdens het vliegen te voorkomen:

Neusspray gebruiken
Gebruik een half uurtje voor het opstijgen of voor het landen een neusspray met xylometazoline, zoals bijvoorbeeld Otrivin of Nasivin. De neusspray zorgt dat eventueel slijm wat de neus en oren kan verstoppen oplost. Dit zorgt dat de neusslijmvliezen slinken, wat de kans op oorpijn tijdens het vliegen vermindert.

Oordopjes tegen oorpijn tijdens de vliegreis
Bij drogisterijen zijn speciale oordopjes verkrijgbaar die helpen tegen oorpijn bij het vliegen. Er zijn oordopjes met de naam Earplanes, maar sommige drogisterijen hebben ook goedkopere varianten die net zo goed werken. Deze oordopjes plaats je voor het opstijgen en het dalen in het oor, waardoor de kans op oorpijn aanzienlijk vermindert. De oordopjes zijn ook ideaal voor kinderen.

Celestone tabletjes
Wanneer je al veel ervaring hebt met oorproblemen en oorontstekingen, dan zul je bij het vliegen ook oorpijn ervaren. Bezoek ruim voor de vliegreis je huisarts voor advies. De huisarts kan Celestone tabletjes voorschrijven om te voorkomen dat je gaat vliegen met een eventuele ontsteking in de oren. Celestone werkt tegen onstekingen.

Bekertjes met warme watten
Het vliegtuigpersoneel is bekend met de methode waarbij twee bekertjes met in heet water gedrenkte watten over beide oren worden geplaatst tijdens het opstijgen en de landing. Neem plastic bekertjes met watten mee het vliegtuig in en vraag de stewardess om de watten met wat heet water nat te maken. Plaatst de bekertjes over de oren gedurende het opstijgen. Tijdens het landen doe je hetzelfde. Het lijkt een rare methode, maar hij werkt voor veel mensen heel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woow wat een lang antwoord, jammer dat het alleen over oren gaat. Toch bedankt voor de moeite +