als je vliegt met ryan-air.en je handbagage mag uiterlijk 10 kilo zijn,mag ik dan los een handtas bijdragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (3)

Nee want dat valt ook onder de handbagage.
Als je 2 tassen van 5 kilo hebt mag dat wel.
Maar het totale gewicht handbagage mag maar 10 kilo zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat mag niet. Een stuks bagage. Eentje maar.
Met strikte afmetingen.
Dit zegt Ryanair zelf:

8.7 UNCHECKED BAGGAGE

8.7.1 You may carry strictly one item of cabin baggage per passenger (no allowance for infants) subject to certain weight and dimensions restrictions (click here for Regulations concerning Cabin Baggage). If you have a handbag, briefcase, laptop, airport shop purchases, camera etc. these must be carried in your single permitted item of cabin baggage. Additional/oversized cabin baggage will be refused at the boarding gate, or where available, placed in the hold of the aircraft for a fee at the level set out in our Regulations (click here for Regulations concerning Cabin Baggage). If you are unsure, check at the Bag-Drop desk before going through security.

Dus je handtas zal in je andere handbaggage moeten passen. Eenmaal in het vliegtuig kun je die er wel weer uithalen natuurlijk.
gvrox
12 jaar geleden
Nee, dat mag niet.

Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby's) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm.
Dus:
(handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).

Er staat op het vliegveld wel een weegschaal en een ding waar je de afmetingen van je koffertje kan checken.

Wat je wel kan doen is een jas aantrekken met grote zakken, binnenzakken bijv. en daar je camera of je handtasje in doen.
Je hebt kans dat je koffertje gewogen wordt
maar jijzelf met jas wordt niet gewogen.