Zitten op een strand op een eiland ver op zee net zoveel muggen dan bijv op het strand van het vaste land?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
14.4K
Antoni
14 jaar geleden
Mag ik je vraag een beetje corrigeren? In plaats van "dan" zou het woord "als" in je vraag moeten staan. Wanneer twee dingen (vrijwel) hetzelfde zijn, gebruik je in een vergelijking, zoals jouw vraag, het woord "als". Wanneer twee dingen van elkaar verschillen, moet je "dan" gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach, het is geen dictee.

Het beste antwoord

Voor een mug is het vaste land en een eiland gelijk aan elkaar... Die 100 meter in de rondte die een mug vliegt in zijn leven, dan merkt een mug niet of het een strand is of een vaste land...

Zoet water is voor een mug belangrijk want daar legt de mug zijn eieren in en niet in zout water...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Helaas zit je er een factor 30 naast, kwa afstand die een mug vliegt in zijn leven.
http://www.ext.colostate.edu/westnile/faq.html

Andere antwoorden (4)

Muggen zitten daar waar voedsel is. De vrouwtjes leven van bloed en de mannetjes van plantensappen. Op een eiland zonder mensen en bomen/planten hebben muggen niets te zoeken, dus als je daar na een schipbreuk terechtkomt, zul je niet gauw geprikt worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Australie ligt een heel eind in zee, toch heb je er best veel muggen, ook op het strand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een mug kan 30 km vliegen in 1 week. de leeftijd van een mug is ongeveer 1 week. dus als je met je strand 31 km van een vet bos zit, dan heb je minder muggen :o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, daar zitten veel minder muggen.
ben op vakantie geweest naar de malediven, en geen mug gezien.