Vanaf 10 april 2014 wordt het visum bij aankomst volledig vervangen door een E-visum (ETA). Vakantiegangers naar Turkije met vertrek vanaf 10 april 2014 moeten bij vertrek naar Turkije in het bezit zijn van een geprint exemplaar van hun ETA-visum en dit kunnen tonen aan (o.a.) luchthaven-en douanepersoneel.
Richtlijnen voor het aanvragen van een e-visum

Het elektronisch visum kan alleen worden aangevraagd voor een toeristisch of zakelijk bezoek aan Turkije dat niet langer duurt dan 90 dagen. Voor de aanvraag is een paspoort of identiteitskaart vereist dat minstens 6 maanden geldig is bij aankomst (voor reizigers met de Nederlandse nationaliteit). Daarnaast is voor de aanvraag een vervoersbewijs vereist. Bondig samengevat:

•een paspoort dat minstens 6 maanden geldig is bij aankomst, met minimaal één lege visumpagina
•bewijs van voldoende financiële middelen
•doorreis- of retourtickets
•bewijs van een hotelreservering
•alle vereiste documenten voor de volgende bestemming
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is voorlopig uitgesteld dus vooreerst een opluchting !!!
ronron1212
10 jaar geleden
Ja hoorde het net ook
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt het visum ook online via iDeal kopen op https://www.turkijevisum.nl
Ook wel handig de link waar je het visum aan kan vragen. Denk er aan dit kan alleen met creditcard en niet met Ideal https://www.evisa.gov.tr/en/