kun je naar het vliegveld gaan en zomaar een ticket kopen?

Hiermee bedoel ik dus te zeggen dat stel je je gaat naar het vliegveld met een budget van 200-300 euro en je gaat naar een desk toe en zegt ''ik wil het eerste de beste vliegtuig nemen (mits plek natuurlijk)''. En natuurlijk zit je nog met het probleem van visa voor bepaalde landen.
Kan dat zomaar? Heeft dit ook een benaming?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
11.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weleens van de term last-minute gehoord?
tinus1969
9 jaar geleden
Het blijkt dat het nu (18 uur) nog mogelijk is om online Easyjet en KLM vluchten te boeken naar den die vanavond vertrekken. Kosten circa 175 euro (Easyjet en 325 euro (KLM).
Ivana
9 jaar geleden
Nee, de bedoeling is niet-online! Tenminste dat begrijp ik uit de vraag.

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan. Wel een pasoort of ID kaart meenemen. En je bent beperkt tot bestemmingen waar je niet vooraf een visum voor nodig hebt.

Het vliegveld zelf verkoopt geen vliegtickets; dus je zal op het vliegveld de balie van een reisbureau of luchtvaartmaatschappij moeten opzoeken. Bedenk dat deze niet persé voor alle maatschappijen verkopen.
Maar met voldoende geld kan je binnen een paar uur op weg zijn.
Utrecht
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist goedkoop toch. Als je zomaar wat accepteert, dat zijn namelijk stoelen die anders onbezet zouden zijn.
tinus1969
9 jaar geleden
@MrTomaat; dat hangt heel erg van de bestemming af. Lastminutes naar bv Londen zijn juist duur omdat ze vaak geboekt worden door zakenreizigers die even een dealtje gaan maken (en die dan ook vaak dezelfde dag weer terugvliegen).

Andere antwoorden (1)

De grotere luchtvaartmaatschappijen hebben een eigen balie in de vertrekhal van Schiphol. Je moet wel eerst de openingstijden van die balie's nagaan want die zijn niet 24/7 open. Ik weet dat omdat ik heel erg vaak vlieg en dus vaak door die vertrekhal struin.