Is het erg als je geboortedatum verkeerd hebt ingevuld tijdens je vliegboeking?

Ik heb tijdens het boeken van een vliegticket een verkeerde maand ingevoerd bij de geboortedatum. Is het noodzakelijk dat je het moet laten veranderen of maakt dat helemaal niets uit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
42.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kan meestal gewoon doorlopen ze kijken naar je naam en vluchtnummer
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kan meestal gewoon doorlopen ze kijken naar je naam en vluchtnummer

Antwoorden (2)

Volgens deze site maakt het niet zoveel uit, als het om een ticket voor een volwassene gaat staat de geboortedatum niet op je vliegticket vermeld: https://www.vliegfabriek.nl/faq
Maar dit kan verschillen per vliegtuigmaatschappij! Dus vraag het voor de zekerheid even na met de maatschappij waar jij mee vliegt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het ligt er ook aan waar je naar toe vliegt volgens mij. Naar Amerika zijn ze bijvoorbeeld heel erg streng dacht ik.
8 jaar geleden
Voor het ticket maakt dat niets uit: wanneer ik mijn tickets boek hoef ik zelden mijn geboortedatum in te vullen. Het is dus geen onderdeel van je ticket.
Wel moet je voor vertrek (uiterlijk tijdens inchecken) je persoonlijke gegevens invoeren, zgn. API: Advanced Passenger Information.

Wanneer je een boekingscode hebt of e-ticketnummer, kan je op de website van de luchtvaartmaatschappij (in jouw geval Cathay Pacific) je boeking beheren en je persoonlijke gegevens invoeren. Waarschijnlijk staat hier al het e.e.a. waaronder de foutieve geboortedatum. Gewoon aanpassen en alles komt goed.
(enige dat je niet meer kan aanpassen is je naam: dus meisjesnaam en voornaam volgens je paspoort).

http://www.cathaypacific.com/cx/nl_NL/manage-booking/manage-booking/manage-booking-now.html
Utrecht
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
gelukkig is het opgelost :)