Is het veilig om open prikblikjes te vervoeren?

Ik ga op vakantie met wildkamperen en veel fietsen. Ik neem een gasbrander mee van CampinGaz. Daar passen die prikblikjes van de action op. Echter, stel dat ik deze blikjes niet op krijg, dan moet ik half open prikblikjes aan het ventiel vervoeren. Is dat wel helemaal veilig of moet ik iets anders overwegen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Natuurlijk is dat veilig.
Zolang je er geen rare dingen mee doet.
Zo'n blikje gaat dagen mee, soms wel weken als je niet te uitgebreid gaat koken.

Wij hebben zelf dit soort blikjes, met de brander erop in rugzakken en fietstassen vervoerd. Je mag er natuurlijk niet mee het vliegtuig in maar dat mag ook niet als ze nog dicht zijn.

De brander zit heel goed en lekdicht op het blikje. Als je hem netjes vervoert, niet verbuigt of er mee gooit kan het gewoon in een tas

Toegevoegd na 12 minuten:
Zie ook de volgende link, dat gaat om iemand die inderdaad geen blikje met tank mee mag nemen in een bus, maar hij heeft blijkbaar het blikje thuis op de brander gelaten.

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?f=28&t=12841
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel, maar ik ben voor alle zekerheid toch overgestapt op ventielblikjes.