Mag ik mijn geboekte weekendje weg op dezelfde dag annuleren zonder reden?

Mag dat dus bv binnen 24 uur?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (2)

Er geldt een bedenktijd van 14 dagen voor online gekochte artikelen en diensten, maar reisjes zijn hierop een uitzondering. Hierbij is e.e.a. geheel afhankelijk van de door de leverancier opgestelde voorwaarden.

Dat kan betekenen,
- ja het kan, want de leverancier geeft u die mogelijkheid, of
- nee, het kan niet, want de leverancier geeft u die mogelijkheid niet, of
- ja het kan een beetje, want de leverancier geeft u de mogelijkheid tegen (hoge danwel lage) boete te annuleren of biedt u hiervoor een verzekering waaraan overigens ook weer voorwaarden kunnen kleven.

Lees voor meer info onderstaande bronnen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Binnen 24 uren mag een reis praktisch nooit geannuleerd worden. Wil je een reis annuleren via je boekingsmaatschappij dan zal je hier vaak eerst een extra annuleringsverzekering voor moeten afsluiten (mits je boekingsmaatschappij daar de mogelijkheid voor geeft). Bij sommige boekingsmaatschappijen kan je dit gratis doen. Denk hier bijvoorbeeld aan een groot deel van het gehele aanbod bij Booking.com Echter is het dan wel zo dat zij altijd van jou verlangen dat je dit minimaal 24 of 48 uren van tevoren doet.