Waarom is er geen goede standaard voor paspoortfoto's?

Diverse landen vragen voor hun visa verschillende soorten pasfoto's?
Waarom zijn hier geen betere richtlijnen voor.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
ronron1212
8 jaar geleden
Hoezo betere richtlijnen dat bepaald een land toch zelf.
Erna55
8 jaar geleden
Denk even : " waarom zijn er geen betere richtlijnen " . Deze richtlijnen zullen via een overleg bepaald moeten worden.
Dat betekent dat je wilt dat landen samen in overleg gaan zodat ze uiteindelijk dezelfde richtlijnen hanteren. .......
De "last " die je hebt door bij verschillende visa nieuwe pasfoto's te moeten inleveren zal wel meevallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al je regelmatig naar diverse ambassades moet bezoeken met een behoorlijke reistijd en overal worden de pasfoto's anders beoordeeld waardoor je alsnog andere foto's moet laten maken.
Een zekere standaard zou echt helpen.
Het blijft een behoorlijk rompslomp.
paulus811
8 jaar geleden
Ik snap wel wat je bedoelt imke, maar ik heb onlangs een visa voor de US verlengd. De pasfoto afmetingseisen zijn in inches, waarmee ik wil zeggen dat het lastig wordt om een standaard te zetten als zelfs de stelsels (inch vs cn) niet hetzelfde zijn.
ronron1212
8 jaar geleden
@imke1511 op de website van een land of ambassade kun je precies lezen aan welke voorwaarde alles moet voldoen.

Het beste antwoord

Omdat de circa 200 landen van de wereld daar blijkbaar gene overeenstemming met elkaar kunnen krijgen -en soms mss ook niet willen. Je eigen eisen stellen mbt dit soort details is een symbolische manier om je soevereiniteit te bevestigen.