Bestaan er treinstations waar een hotel in (in hetzelfde gebouw dus) zit?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Ja, die bestaan. Eentje die ik toevallig weet is het Majestic Station Hotel in Ipoh, en dat is in Maleisië.

Toegevoegd na 1 uur:
Om nog een ander voorbeeld te vinden moest ik lang zoeken. Want er zijn hotels gevestigd in voormalige treinstations, en heel vaak staat er dat een hotel dichtbij het station is. Maar een die ook echt aan jouw vraag van in hetzelfde gebouw te zitten voldoet is

Hotel Astana, Railway Station, 1 Gete St te Astana in Kazachstan. Dat staat in de reisgids die Paul Brummell over dat land schreef. 't Is maar een klein hotel, met 15 kamers.
Amadea
7 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, op Schiphol. En ik vermoed ook bij andere vliegvelden waar ook een station is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Maar daar zit het hotel toch niet IN het station gevestigd? Dat is gewoon een groot complex waar een vliegveld, een station, winkels en een hotel in zitten...
paulus811
7 jaar geleden
Het is maar wat je als 1 gebouw ziet. Ik vind het een prima antwoord. Vanuit het station loop je volledig overdekt zo het Sheraton in.
Ja. St Pancras Station in Londen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Vanwaar de min? Hotelingang is in stationshal hoor.
Ik ben geweest in het Grand Central Hotel in Glasgow en dat was prachtig. Daar kijk je vanuit je hotelkamer zo de stationshal in. De treinen zelf zie je niet, dat is te ver weg. Heeft ook een nadeel: je hoort de treinaankondigingen door de hotelkamer schallen vanaf 7 uur 's morgens.