Waarom mag ik geen deo meenemen in mijn handbagage als ik ga vliegen en mijn zus wel?

We hadden allebei deo in onze handbagage zitten. Me zus een klein flesje en ik een normale. Ik werd er uitgepikt maar zij mocht doorlopen. Waar zit het hem verschil in? Is dit een fout van de mensen die daar met zn alle naar dat beeldscherm zitten te kijken? En waar kan ik nalezen wat wel en niet mee mag in mijn handbagage als ik ga vliegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

De regels staan hier: http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage/RegelsHandbagage.htm
Een gewone deo voldoet waarschijnlijk niet aan die regels en mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In dit geval telt dan de afmeting van de verpakking en die mag niet groter zijn dan een door de wet vastgesteld aantal ml. Als ik me goed herinner ligt dat nu op 100 ml.