Zijn kikkers altijd groen?

Dat vroeg ik mij af...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K
amigo
12 jaar geleden
ha ha als je "kikkertje" heet zou je dat toch moeten weten.....
Prachtig zijn die gekleurde maar soms dodelijk giftig
Ceeve
12 jaar geleden
Nee jij bent toch ook niet groen !

Antwoorden (10)

Nee er zijn ook blauwe, gele, zwarte en rode (pijlgif)kikkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dju, 10 seconden eerder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een combinatie. Bij kikkers kan het allemaal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Red_eyed_tree_frog_edit2.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan ook nog ja.
Amadea
12 jaar geleden
Wow, Bliets, die is mooi hé!
Zeker niet! Er zijn ook gele, rode, blauwige, ... kikkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, er zijn kikkers in verschillende kleuren.
Felgekleurde kikkers zijn zeer giftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, ze zijn er ook in andere kleuren. Bijvoorbeeld de tomaatkikker.
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een maf beest :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow dus daarword TOMATENsoep van gemaakt =p
Pieter2011
12 jaar geleden
@Basjo Klopt als een zwerende bus. Naast soep maken ze er ook ketchup van. Daarom vind je bij je frikandel speciaal af en toe een kikkerpootje.
Nee hoor, er bestaan ook saai bruin gekleurde kikkers.
Plaatje bij antwoord
Amadea
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat is er niet waardevol aan dit antwoord? Mogen alle andere kleuren wel genoemd worden maar deze niet?
Kikkers zijn er werkelijk in alle soorten, kleuren en maten. Alle kleuren van de regenboog, en van 1 centimeter tot, nouja...kijk zelf maar:
http://forum.lacerta.nl/viewtopic.php?f=105&t=19382
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor Kikkertje!
Voorgaande beantwoorders hebben al aangegeven dat véél kleuren in 't kikkerwereldje voorkomen. Waarschijnlijk heeft de populaire en prominent groene Kermit dat idee veroorzaakt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk niet hangt er gewoon vanaf welke soort kikker het is voorbeeld Roodoogmakikikker heefd rood,blauw,geel en groen dus kikkers hebben zeker ook nog een andere kleur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er zijn ook zwarte, blauwe, en waarschijnlijk bijna alle andere kleuren, want er zijn zo'n 5000 soorten kikkers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op onderstaande fotoreeks zijn veel kikkers uit het Amazone-gebied te zien. Wij waren een aantal jaren geleden ongeveer een week op ECO-vakantie aan een zijrivier van de Rio Negro. Behalve veel kleurrijke vogels, ook heel veel kleine kleurvolle kikkers.
http://www.google.nl/search?q=kikkers+in+het+amazonegebied&hl=nl&client=firefox-a&hs=NdZ&rls=org.mozilla:nl:official&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=dQtETrj0MY_pObq35KwJ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CA0Q_AUoAQ&biw=1540&bih=844
Groet Ben