Dat hangt er van af.

Geelzucht of icterus is het symptoom dat de patiënt geel ziet. Dit is meestal het best te zien aan het oogwit. Dit verschijnsel kan vele oorzaken hebben.
Dus ligt het aan de oorzaak.
En hoe lang je het al hebt.
Dus hoe besmettelijk je nog bent.

Voor de KLM geldt dit:
Als een van onderstaande beschrijvingen op u van toepassing is, dient u advies bij uw huisarts in te winnen voordat u op reis gaat. In sommige gevallen dient u of uw reisagent Medical Form A(PDF, 295KB) (alleen in het Engels) in te vullen. Uw huisarts dient Medical Form B(PDF, 952KB) (alleen in het Engels) in te vullen en te ondertekenen. Deze verklaringen dienen uiterlijk 48 uur voor vertrek in het bezit te zijn van KLM.
•Passagiers die lijden aan een besmettelijke ziekte.

Andere luchtvaartmaatschappijen kunnen weer andere regels hebben.
Dus altijd even - voor het boeken - informeren bij de luchtvaartmaatschappij!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je gezondheid het toelaat, waarom zou je dan niet mogen vliegen. Als iemand hiv heeft mag hij ook vliegen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geelzucht kan besmettelijk zijn, HIV is dat pas wanneer je tijdens de vlucht lid wilt worden van de mile-high-club met iemand die HIV heeft en daarbij geen voorzorgsmaatregelen treft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe denk jij dat je kunt besmet worden met geelzucht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet zo heel moeilijk. Als de geïnfecteerde zijn handen na toiletbezoek niet goed wast, en jij raakt voorwerpen aan na hem, dan kun je al besmet raken. "Hepatitis A of Geelzucht, is erg besmettelijk. De duur van de besmettelijkheid is gewoonlijk ongeveer 1 week voor tot en met 1 week na het uitbreken van de ziekte.Besmet voedsel en besmet water brengen het hepatitis A virus over. Het virus wordt met de ontlasting uitgescheiden. Overdracht vindt plaats via met ontlasting besmet materiaal als handen, voorwerpen, voedsel en water. " http://www.vacned.nl/infectieziekten/geelzucht-hepatitis-a.html