wat gebeurt er als ik mijn taser in mijn bagage laat?

Ik vlieg vanavond van turkije terug naar NL ( Eindhoven )
Ik ben dus na een markt geweest en had een laserpen+zaklamp gekocht, de man had echter niet verteld dat er een taser in zat, moet je onderaan extra omschakelen na taser,
Het lijkt gewoon op een zaklamp dus is het heel riskant als ik hem meeneem in mijn bagage, en stel dat ik word aangepakt wat zijn de gevolgen hiervan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@yarnyboy, Zolang de taser in de bagage zit gebeurt er niets.
Zodra je met de bagage langs de douane loopt, die tegenwoordig op Schiphol extra controles uitvoert, en de taser gevonden wordt, ben je de pineut. En geloof mij nu, de douane gelooft er geen sikkepit van dat jij niet wist dat het een taser was.
Dus, het verstandigste is: weg ermee, lang voordat je de vertrekhal van Turkije binnengaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat voor straf krijg je voor een nepwapen?
Als je met een nepwapen rondloopt, dat geschikt is om iemand mee te bedreigen, dan is dat een misdrijf. De straf die hierop staat is hoog. Je kunt wel negen maanden gevangenisstraf krijgen of een geldboete die kan oplopen tot € 18.500,-- En jouw taser is een ECHT wapen...! Gaat je echt veel Sjakies kosten! https://www.politie.nl/nieuws/2015/april/18/04-pepperspray-en-taser.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De straffen voor verboden wapenbezit zijn niet mis. Het vinden van het verboden wapen door de douane op een vliegveld kan zelfs een reden voor strafverhoging zijn. Zeker als yarniboy al een paar jaar ouder is dan 18jaar.

Antwoorden (1)

De straffen die je krijgt als je wordt gepakt met een taser zijn dan ook niet mals. Een taser wordt gelijk gesteld met het bezitten van een vuurwapen. En dat betekent behalve een straf ook een strafblad.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/153540/politie-waarschuwt-jongeren-word-je-gepakt-met-een-taser-dan-krijg-je-een-strafblad

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij gebruik kun je er ernstige brandwonden mee veroorzaken en soms resulteert het zelfs in een hartaanval.
Volg zo snel mogelijk het advies op dat Gert Jan Schippers, jeugdcoördinator bij de politie Noord-Holland, "Hou het niet bij je, verkoop het niet, maar zorg dat je het niet meer in je bezit hebt."
De straffen die je krijgt als je wordt gepakt met een taser zijn dan ook niet mals. Een taser wordt gelijk gesteld met het bezitten van een vuurwapen. En dat betekent behalve een straf ook een strafblad.