Dat hebben we te danken aan Napoleon.

"De term Latijns-Amerika werd voor het eerst gebruikt door Napoleon III, keizer van Frankrijk van 1852 tot 1870. Napoleon wilde in Mexico een marionettenkeizerrijk vestigen, en daarna de Franse invloed verder uitbreiden. Om dit te rechtvaardigen wees Napoleon op de ‘Latijnse’ cultuur van zowel Latijns-Amerika als Frankrijk. Hoewel de Mexicaanse republikeinen Napoleons soldaten wisten te verdrijven en hij zijn verdere plannen op moest geven, is de term Latijns-Amerika blijven hangen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Latijns-Amerika
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"En omdat er Latijnse talen werden gesproken" zou als een na laatste zin kunnen worden toegevoegd om het antwoord compleet te maken

Andere antwoorden (2)

Omdat daar Spaans en Portugees wordt gesproken en dat zijn Latijnse talen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zuid amerika praten ze bijvoorbeeld Spaans en misschien ook Frans. Deze talen zijn gebaseerd op het latijn. Daarom heet het Latijns Amerika.