hoe noem je staaf waarvan je vuur krijgt?

er is z'n ding waarvan je vuur krijgt als je er met een mes overheen gaat. Weet 1 van jullie hoe dat heet?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Firesteel / Vuurstaal http://www.agradi.nl/light-my-fire-firesteel-scout-2-0-vuurstaal-cocoshell.htm

Antwoorden (1)

Dat is een magnesiumstick. Ondermeer te koop bij (zie link)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plusje.
Op sommige sites ook wel 'fire stick' genoemd, mocht je online willen bestellen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het wordt ook wel ene 'fire starter' genoemd (soms zelfs een 'fire starter stick').
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@WDHBGS
Fire starters zijn toch aanmaakblokjes... ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja, daar kom ik nu ook achter :)
Maar ik noem deze dingen ook fire starters.