Hoe kom ik onder mijn vakantie uit

Ik heb een reis geboekt, maar sinds ik in een relatie zit wil ik eigenlijk niet meer alleen op vakantie.

De reis is al betaald.

Heeft iemand ideeën hoe ik onder de vakantie uit kan komen door aanspraak te maken op mijn annuleringsverzekering?

Misschien door een doktersverklaring of iets waaruit blijkt dat ik niet kan reizen?

Anders ben ik de reissom (ca. 2800,- Euro) kwijt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (13)

Dat kan je niet. De enige manier om er onder uit te komen is door de boel op te lichten, of het moet in de kleine lettertjes staan dat je altijd mag annuleren.

Je partner kan natuurlijkk dezelfde reis boeken en mee gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet, ben ik bang. De annuleringsverzekering voorziet niet in de gevolgen van het ontstaan van een nieuwe relatie....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zonder te liegen of illegale zaken uit te voeren, kom je er niet onderuit. In dat geval is het misschien goedkoper om voor 1 persoon bij te boeken zodat jullie samen kunnen gaan. Persoonlijk vind ik het ttrouwens ongezond om al je persoonlijke belangen aan de kant te zetten voor een nieuwe relatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet mogelijk. Ik ga ervan uit dat je arts niet mee werkt aan de boel op te lichten.
Je hebt voor alles verklaringen nodig bij je verzekering. Dus...neem haar mee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik gewoon gaan. Als het een relatie is met toekomst, zullen die paar weken er best afkunnen.
Goeie test ook, wordt het vuur nog wat aangewakkerd.

Nee zonder dollen, als je nou een puber was zou ik me deze actie kunnen voorstellen, maar als volwassene ga je gewoon je eigen ding doen, je kan nog 70 jaar lang "plakken" en geloof me, na 40 jaar wil je dan weer heel graag een keer alleen op vakantie. ;-)
13 jaar geleden
Je kan de reis op marktplaats te koop aanbieden voor b.v. 1500 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Getuige de reissom vermoed ik dat vraagsteller de reis niet geboekt heeft via Internet, maar via een Direct Seller en die reizen zijn niet zo makkelijk door te verkopen.
Overleggen met het reisbureau? (Ik geef je niet zoveel kans...)
Of kijken of je partner niet (een deel van de reis) mee kan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan niet,of zeer moeilijk zonder de zaak te flessen. Ga gewoon,des te liefdevoller is het weerzien met je nieuwe relatie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat is jammer dat je nu met een reis in je maag zit.. zet de reis op internet, of laat er voor iemand een last minute reis van maken
naar t reisbureau heeft geen zin ..die zijn er om reizen te verkopen en niet om ze terug te nemen of ze opnieuw aan te bieden

je kan ook kijken of de mogelijkheid er is dat je vriendin mee kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met het vliegtuig gaat, kun je hem waarschijnlijk niet zo makkelijk doorverkopen, omdat de tickets op jouw naam staan, en zo makkelijk niet overgeschreven worden op een andere naam.
Annuleringsverzekering dekt dit ook niet, dus of geld kwijt, of gewoon gaan en bij terugkomst veel te vertellen hebben
13 jaar geleden
gaat niet zomaar lukken.
idd, je vriendin meenemen is een optie.
of gewoon gaan, en die (vakantie) tijd als hunkerbunker doorbrengen en je tevens realiseren dat de toekomst
met z'n tweetjes anders is.
zou jammer zijn van die 2800 euro
je hebt verder niets te verliezen als jullie voor elkaar
bestemd zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen dokter of verzekering die jou helpt om dit probleem af te helpen. Je moet zelf de keus maken om alleen te gaan of gewoon niet te gaan en 2800 euro in de prullenmand te gooien.

Je vriendin zal het je vast niet kwalijk nemen als je gaat. Dit kon je van tevoren toch niet weten?
Blijf eerlijk en neem je verantwoordelijkheid of verkoop de reis door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een paar dingen doen
* gewoon de reis maken, want je weet nooit of je relatie aanblijft en krijg je spijt
* dat je relatie ook meegaat
* of te koop aanbieden tegen een redelijke prijs
* zou je relatie dit ook doen als ze iets geboekt had?
* belazer niet de verzekering met dergelijke dingen te
ondernemen, want dat zou jij ook niet prettig vinden
en het is al erg genoeg als het zou "moeten"