Waarom slaat mijn cd over?

Ik heb een VDO autoradio. Als ik een cd afspeel slaat hij vaak over als ik over een hobbel rij of een bocht maak. Waar ligt dat aan? Kan het een slecht gebrande cd zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Het beste antwoord

Vdo heeft z'n laser minder schockproof gemaakt. En als deze ouder word wordt hij ook minder fel en minder nauwkeurig en slaat hij over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, dat is de cd speler! De laser slaat over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de cd vies of beschadigd is, denkt de laser wat krijgen we nou?
De cd speler probeert dit vervolgens te corrigeren maar dat lukt niet altijd, daardoor slaat het geluid over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan een slechte, of vuile, cd zijn.
In elk geval raakt de laser door het gehobbel de weg even kwijt, en komt daarbij blijkbaar een paar sporen naar binnen weer op het goede spoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook in mijn auto. Ligt waarschijnlijk aan de autoradio! Die van mij is al 10 jaar oud ofso dus dan kan dat gebeuren, neem aan dat die van jou ook wel oud is. Anders kan het aan de cd liggen (slecht gebrand, vies, krasjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms kan het ook zijn dat de speler overslaat omdat het lensje wat de laserbundel projecteert is vervuild. Dat kan zeker als je in je auto rookt, maar een auto kan sowieso veel vuil naar binnen werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de cd steeds op hetzelfde stukje overslaat ligt het aan de cd zelf.

is dit niet het geval heb je waarschijnlijk een 'gevoelige' cd speler. je kan een andere aanschaffen. sommige cd spelers 'onthouden' wat ze lezen, en spelen dit af op het moment dat er iets mis gaat. zo hapert je cd in principe wel maar hoor je het niet..